Hva driver hun med nå da?


Gelatin, Freia blåbærgele, vann, vaser og blomster.


Bløtlegg seks plater gelatin i kaldt vann i en bolle. Hell av vannet etter ti minutter. Kok opp ca. en liter vann. Dryss gelepulvert ned til gelatinen, hell over kokende vann og rør i det til alt har løst seg opp. Avkjøl det en stund, men det skal ikke bli stivt. Hell blandingen i litt brede vaser. Blanke vide glass er også fint. Så setter du det i kjøleskapet til det er stivt. Jeg drysset i noen perler som var festet til en tynn bindtråd som dekorasjon i gelen.


Jeg hadde kjøpt meg et par pakker med roser til en rimlig penge og klipte alle så de bare hadde en stilk på en seks/sju centimeter. Så var det bare å sette rosene tett i tett ned i gelen. Jeg sprayet med litt hårlakk og drysset på litt glitter.


Hvorfor jeg ikke bruker den geleen man får kjøpt i blomsterbutikken? Jeg liker ikke å vaske rent etter det. Kanskje de har noe annet nå, men sist gang jeg forsøkte det, holdt jeg på i en evighet for å gå det ut av en trang vase. Vanlig gelatin og gele er jo så lett som en plett å få ut etterpå. Velg hva du vil, jeg blandet denne gangen med vann og gelatin for å få en lysere farge på gelen. Bruk farge som passer til dine blomster.

Sånn ble en av dekorasjonene. Jeg pyntet med litt gulltråd på toppen av rosehodene og la et par roser i kryss på toppen. De holder seg fint om de legger dem på rett før gjestene kommer. Det var det. Lykke til om du forsøker deg. Jeg har gjort dette før og du aner ikke så fint de rosene i geleen står.

Hobby #hobbyklubben #blomster #dekorasjon #blogg
20 kommentarer

Siste innlegg