Smeltet bakebolle.

Bakebollen min!!!!! Den smeltet ????


Nei, jeg skulle ikke bake, og jeg hadde ingen planer om å smelte bollen. Jeg hadde satt den inn i den kalde stekeovnen for å liksom å rydde litt fort opp på benken. Men i går skulle jeg varme litt ribbe til middag. Jeg holdt på med litt av hvert og hadde glemt bollen. Varmen i stekeovnen ble skrudd på, uten å tenke på at det sto noe der inne. Nei, det luktet ingenting, så jeg fikk litt sjokk da den hadde smeltet ned i stekeplaten.Jeg fikk det ut på benken og brykte pølseklypa av metall for å få den løs. Det gikk fint det!


Etterhvert begynte det å bli en ganske morsom form på plasten. Jeg vendte og dro på den en lang stund, før den var så kald at det ikke gikk lenger. Den var brennvarm, så jeg hadde grytevotter på hendene. I går kveld tenkte jeg lys mitt i den smeltede plasten. Ikke lys med flamme, men et sånt batterilys. Stilig.


I dag tidlig fikk jeg lyst til å prøve litt til. Jeg aner ikke om det ble gifte gasser, så dette er vel ikke noe å anbefale akkurat. Men som sagt, jeg puttet den inn i ovnen igjen, men denne gangen på et bakepapir. Den smeltet ned, men det ble en mye tyngre klump å jobbe med. Litt foto ute ble det i morgenlyset, tåke og bittelitt snø.  Plasten minnet litt om en isbit!


Jeg ser jo alltid etter former og figurer og så en jente med en bamse på fanget. Nå må jeg kjøpe meg en ny bakebolle da! Nei da, jeg har heldigvis flere.

#hobby #blogg #februar
26 kommentarer
    1. Det første kunne jeg gjort også, men jeg hadde nok ikke vært kreativ etterpå nei 🙂 Så morsomt at du klarte å få noe positivt ut av det 🙂

    2. Jeg har heldigvis aldri glemt noe annet enn stekepannen inne i oven, og den overlevde 🙂
      Men herlighet, jeg hadde aldri tenkt kreative tanker etter noe slikt- du er jo helt fantastisk der altså 😀

    3. Elin Slåen: Det skal jo ikke ligge sånne ting der inne mener jeg, men jeg skulle brårydde da!!!! Men det ble artig ,og bakeboller har jeg da flere av. Men jeg vil ikke smelte ned noe mer der inne!!!! 🙂

    4. Uff…det der gjorde jeg ofte når jeg bodde hjemme..for mor brukte stekovnen til å oppbevare ting..så det gjøres aldri her i huset! hihih..er jo så irriterende..og kan fort bli mye søl..men det ser ut til at du klarte å få noe morsomt ut av det! hihih Herlig å leke seg..og ja, det så virkelig ut som det bildet du har tegnet..Så gøy! ja du får til mye av lite..hihih. ha en god dag! og helg!

    5. Nei, jeg har heller aldri ting stående inne i ovnen, men som du sier- brårydding skjer innimellom, og da er det liksom fort gjort å bare hive stekepannen inn i ovnen (har liksom ikke plass til den alltid, og noen ganger må jeg liksom ha null ting på benken fordi jeg skal vaske litt ekstra) 🙂 Og brått har man jo glemt den 😛
      Men, det er kun stekepannen som blir “lagret” der innimellom- aldri bakeboller, eller andre ting 🙂

    6. ja dette vart nok et aldrig så lite sjokk ) men du var heldige som slapp lukt og fastbrendt bakeplate ) og du fikk iallefall lekt deg og det er jo gøy da,bare pass på neste bakebolle,eller kjøp en i stål hi hi

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har sjelden eller aldri noe der, men denne uken har jeg hatt det litt travelt da. Men det gikk bra. Ja, jeg vet noen som har brød og diverse der inne, men de husker sikkert at det er der før de setter på ovene. Men dette var jo bare til å le av og litt artig fikk jeg det jo med både en plastklump og tegnesaker. Ha en finfin dag! 🙂

    8. Elin SlåenJepp, det er så fort gjort å glemme seg bort. Jeg lover at jeg skal aldri gjøre det der igjen (håper jeg!!!). Ha en vakker fredag! 🙂

    9. fruensvilje: Nei, det luktet ikke noe, og lett var den å fjerne også heldigvis. Lek er alltid sundt og jeg skal nok ikke sette en plastbolle inn der igjen. Jeg har en bakebolle i stål, men dette var den store som jeg baker gjærdeig i!!!! Men jeg har heldigvis flere akkurat like!!!!

    10. Uff, bra det gikk bra. Jeg oppbevarer aldri ting i stekeovnen eller på kokeplatene på grunn av at dette er fort gjort. Mannen kan legge pizza som er ferdig i ovnen, og det er jo dumt hvis man skal lage boller etc å forvarmer ovnen.

    11. Elin Slåen: Nei, det der skal jeg ikke gjøre om igjen. Her går det tregt i dag. Jeg har så masse på agendaen, men det er det å få sparket seg i gang da. Rengjøring er ikke artig på en fridag når det er tåke og gråvær. Jeg vil ha sol så jeg ser hva jeg gjør, men det kommer vel siden en dag! Kaffe og sjokolade frister mye mer akkurat nå!

    12. fjellgeitbundingen: Uffda, den var mye verre. En bakebolle er ikke dyr, men jeg har mange i kjelleren, så det var ikke et problem. Vi får nok skjerpe oss ja 🙂

    13. Så ergerlig! Det var likevel bra at den ikke tok fyr eller svidde seg helt fast i komfyren. Jeg ser du har flere bakeboller, men det er nå ofte sånn at man har en favoritt… Det å prøve å lage ny kunst av den hadde jeg aldri kommet på. Nyt fredagskvelden 🙂

    14. margarites: Heldigvis hadde jeg ikke satt ovnen på mer enn 150 for jeg skulle bare varme opp litt kjøtt. Tenk om den hadde tatt fyr. Fysj og fysj. Dette var heller ikke favoritten, så jeg klarer meg fint! Men det var artig å finne på noe med det der da! 🙂

    15. frodith: Fint for en stund, for jeg tror ikke jeg beholder det, Tenkte jeg skulle ta bilder av det i solskinn først. Drt ser jo ut som is og snø! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg