Besøkte Kirsten.


Hvilken Kirsten? Kirsten Flagstad, på sokkel foran Operaen. Jeg fant røret til Frodith også, men det var opptatt av noen unger i ett sett. Det var første gang jeg var skikkelig nær dette huset, og jammen var det spennende.


Mye artig å se på.


For en utsikt fra taket. Mange mennesker var det der som koste seg i sola.


Kirsten hilste ikke da vi kom, og ikke vinket hun da vi gikk heller. Hun var helt stille der hun sto. Men minnet om henne er liksom på plass i operaen for alltid. Nei, jeg så ikke opera denne gangen. Det ble en flott konsert der inne i kvelden, Mozart med symfoniorkesteret. Jeg vil gjerne komme tilbake en gang siden, for det var veldig mye å ta bilder av både ute og inne.

#foto #opera #visitoslo
16 kommentarer
    1. Kor flott, æ har bare sedd opraen på TV og ofesielle presse bilda, æ va ikke klar over at det va plasert kunstverk på taket. Enda en grunn for å komme seg en liten tur til hovedstaden en gang 🙂
      Ha en fin kveld 🙂

    2. blomsterevasheksehus: Nei, Kirsten står ikke på taket, men foran operaen. Huset er spennende og der er så mange vinkler, speilinger og annet å se så en tur dit kan anbefales!

    3. Så fine bilder. Og jammen ser jeg at folk går sommerkledd med shorts…her er det 12 grader og regn (opphold akkurat nå) så sommerfølelse har vi ikke helt. Bare en ting å gjøre og det er å komme seg vekk fra Vestlandet når ferien starter 🙂

    4. Så flotte bilder! så synd røret var opptatt…Jeg har enda ikke vært der selv jeg…hihih..må kanskje prøve å få gjort det i løpet av sommeren!

    5. Det er fint i operan, men jeg har aldri hørt på opera der. Er der hver desember å ser Nøtteknekkeren, og så prøvde vi oss på Svanesjøen… Hihi, da sovnet jeg faktisk 3 ganger under forestillingen, ble for langtekkelig for meg!! Jeg har hilst på Kirsten hver gang, men hilser ikke tilbake til meg heller :o))

    6. margarites: Ja, her i øst er det sommer om dagen. Man må nyte mens det varer, for jammen varierer det været her også. Ha en fin dag uansett vær! 🙂

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Det rører var jammen populært forsto jeg.Morsomt å se det da! Oslo er koselig om sommeren også, så det kan anbefales! 🙂

    8. Margrethe: Mange som ikke har vært der enda. Vi hadde bare kjørt forbi og jeg har sett det fra sjøen. Morsomt å komme inn å studere fin arkitektur. Neste gang skal jeg sette meg på kafeen der og bare nyte. Det ble bare et raskt besøk denne gangen for vi skulle jo på konsert. Ha en fin dag!

    9. Vera Lynn: Jeg så Nøtteknekkeren i den gamle, men har heller ikke forsøkt meg på operastykker der. Kanskje kan man finne noe som er spennende? Ikke artig å betale for å sove da! 🙂 Nei, Kirsten har blitt ganske stille hun, men fint å se henne der!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg