Forandring fryder.

For de som har fulgt meg noen år, er ikke dette en ny ide fra meg. Men jeg tenkte jeg kunne vise den fram igjen. Det finnes mye fint å få kjøpt til dette i butikkene, men jeg fikser det selv. Falske fliser er kul. Når jeg blir lei, så lager jeg nye eller dropper hele greia.

Jeg hadde noen servietter i oransje. Det passer jo fint på denne tiden sammen med appelsiner og gresskar. Del serviettene opp i passende flisstykker og ta vekk så det bare er laget med mønster igjen. Om du synes det er vanskelig, så slipper det innerste laget fint etter laminering også. Legg flisbiten inn i et lamineringsark, to og to mot hverandre og lim det sammen med maskinene. Når du legger dem opp på den måten, så blir de plastbelagt på bare den ene siden. Når arket er kaldt, klipper du ut flisene,måler godt og klipper dem til i riktig størrelse.Men husk matte lamineringsark til matte fliser, og blanke ark til de blanke!

Lim på dobbeltsidig teip på baksiden. Sett  “flisene” litt her og der på de flisene du allerede har på veggen. Når du blir lei, er det bare å bytte farge.

Jeg har noen snømannfliser som jeg lagde for noen år siden. Kanskje de kommer opp i advent. Forandring fryder!

#blogg #foto #hobby #hjem #interiør
10 kommentarer
    1. fruensvilje: Noen ganger trenger man litt forandring for en stund. Men jeg orker ikke så sterke farger mer enn for en liten stund. Når november kommer vil jeg ha rolige vinterfarger med furugreiner, kvister, kongler og hvitt tror jeg. Ha en fin dag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg