Bygger meg gård!

Nå er det min tur til minihus. Jeg er helt fasinert av Lady  Klikker du på linken så ser du et av husene hennes fra i fjor. Her har du Fruenvilje, som også er byggmester av klasse. Jeg måtte prøve meg, men på min måte.

Jeg bygger en gård! Mine hus er så små,at det blir ikke noe liv inne i dem annet enn i fantasien.Først bygde jeg huset og bua, og så ble det et lite uthus der det sikkert er utedo! Nøye? Nei, hos meg skal det være litt værbitt!

I går var det en låve som ble til. Jeg ville ha en gammeldags liten låve, med skifer på taket og slitte vegger, låvebro og kanskje en katt? I dag skal jeg lage meg en melkerampe, og mulig det blir noen gjerder. Så artig. Det er som å gå inn i min egen fantasi! Hvem bor her og hva skjer? Ja, det er opp til deg som leser her, og opp til meg.

12 kommentarer
      1. Du har jo inspirert meg, så jeg har jobbet litt med saken. Mine hus er av tre, og rammene rundt vinduene er fyrstikker. Her er det ofte trebiter som ligger etter forskjellig opppussingssaker, og jeg kan hente mer av småstykker hos slektninger som driver i trearbeider, bygg og annlegg. Jeg har samlet på meg bittelitt, og så har jeg skåret og limt det til. Ispinner har jeg også spart, men den isen jeg spiser har ikke sånne rett pinner, så de passet ikke så godt. Kjempegøy.

    1. Åååå så spennende å herlig 😀 Kjente nesten et lite sug i magen av å se på huset, uthuset, stabburet? ….. fra tider tilbake…. fantasien lenge leve 😀

      HERLIG!

      klem

      1. Utrolig spennende å se hva dette blir til. Håper jeg klarer å sette det sammen som jeg har tenkt. Jeg lager litt nå og da, og husene er jo i seg selv dekorative på hylla! 🙂 Klemsiklem og ha en fin dag 🙂

      1. Jepp, nå er jeg byggmester og konstruktør, prosjektleder og ansvarlig på egne bygg! Strålende artig! Ble tipset om at de passet fint til en modelljernbane gitt! Klemsiklem 🙂

      1. Takk du. Ja, da de holdt på fikk jeg også lyst, men da hadde jeg ikke det som skulle til. Nå har jeg samlet litt av hvert og da var det lettere! Alle har sin stil, så sant. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg