FARGER -lilla/fiolett

Fargen ble lille eller fiolett. En av mine favoritter sammen med hvitt og grønt. Vil du være med å ta bilder i farger, så heng på!

I går falt jeg pladdask for de herlige sviblene i blomsterbutikken. Ikke så mange vil ha det nå som jula er over, så de ble solgt til ti kroner stykke. Noe så vakker i lillatoner, litt blålilla, fiolett og hvitt. De blomstene måtte bare bli med meg hjem, selv om jeg ikke tåler den herlige duften. Som det luktet i bilen. Men heldigvis var det ikke så langt å kjøre, så jeg var snart reddet. Den lille musen har sitti i utedekorasjonen siden tidlig i høst, nå ble den superglad for nytt selskap i fine farger. For disse sviblene skal stå ute og ikke inne. De kan dufte i naturen så mye de vil, uten at jeg blir tett i nesen.

Det var en vakker samling jeg satte sammen i en papirpose og betalte med glede.

I går kveld kom lysslyngen på plass igjen og musa var superfornøyd.

Da jeg var klar med de fine blomstene, begynte det å snø, igjen. Det er godt jeg har tak over blomstene. Blir det for kaldt framover skal de få over seg et lite teppe. Så håper jeg de kan glede meg i mange uker framover.

Her finne du flere som har laget innlegg i lilla/fiolett:

Etdiktomdagen

Annebe

Dvergpinschereimitthjerte

Toveview

Fruensvilje

Ei_heks

Frodith

#foto #hobby #vår #hverdag #blogg
36 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med dagen! og for noen flotte farger og blomster! Helt herlig!! Ja jeg tåler ikke lukta jeg heller…men syns de er både vakre og lukter nydelig! Ha en flotters dag, og skal se hva jeg finner av lilla i dag!

    2. gratulerer så masse med dagen,en nydelig fargerik dag :=) din bursdag.
      Det var nydelige blomster,og godt du kan pryde uteplassen uten att regn og snø ødelegger eller dekker dem til,lilla er en fin farge og jeg vil gjerne være med,så får eg bruke dagen til å finne rett farge til å ta bilde av :=) ha en nydelig fin dag

    3. Toini: Hjertelig takk!!!! Nei, de sviblene dufter herlig, men de gjør meg syk når de kommer inn. Der ute kan de dufte så mye de vil, og jeg kan se på de fine fargene. Nyt dagen, det skal jeg! 🙂 Lykke til med jakten å lilla!

    4. Hurraaa.. hurraa… hurra hurra … hurraaa hurrraa..hurra hurra 😀 en sang vi synger i mannskoret når noen skal feires 🙂 Gratulerer så kjempemasse med dagen fra oss her i nord. 😀 Vakkert innlegg som vanlig 🙂 Kos deg masse og nyt dagen 🙂

    5. Gratulerer så mye med dagen fine du <3 Nydelige innlegg du har her med vakre blomster og lillatoner :)) Så fint å pynte opp ute også..jeg er ikke flink til det på denne tida av året, men "snart" blir det blomster på verandaen her tenker jeg :)) Da håper jeg sviblene klarer seg i alle fall en stund fremover ..vakkert var det :)) Bursdagsklem <3 Lager et "lilla innlegg" i dag jeg også :))

    6. annebe: Tusen hjertelig. Vakkert med litt vår, men de sviblene fikk et tykt teppe over seg i natt da det var flere minusgrader. Etterhvert vendre de seg til kulda, men de på avklimatiseres litt først. Vakkert der ute nå som sola skinner i snøen. Klem 🙂

    7. Lilla svibler her, vakkert! Jeg har også valgt blomster på bloggen min i dag….ja de er lilla, he-he! Jeg er med! Her i huset er det også ikke tillatt med sterk svibellukt inne, enda så godt den dufter. det tåles ikke. Ikke kan vi ta inn julestjerne heller pga. allergi.
      Ha en toppers kveld!

    8. Du og du så vakkert…nydelig, men sterk duft 🙂 kjøpte meg til jul og jeg ble tett av lukta….så fint ute….gratulerer med dagen….

    9. Hipp, hipp hurra og gratulerer med dagen, Natheless! Det er gøy å fornye litt planter og blomster, og når de er på tilbud så kan man kjøpe flere med god samvittighet! De ble kjempefine sammen.

    10. solliv: Takk skal du ha. Jeg kan ikke ha de inne,men nå prøver jeg der ute da. Om natten får de “dyne” i form av en klede, for jammen ble det ikke brått mange kuldegrader igjen. Jeg har hatt svibler ute i januar før, så jeg håper de klarer seg denne gangen også. Ha en fin kveld 🙂

    11. Så vakkert det ble. Syns det ble vårlig.
      Ellers vil jeg gratulere deg med dagen din i dag. Håper du har hatt en hyggelig dag. Klem <3

    12. margarites: Tusen hjertelig. Ja, det er gøy med litt farger nå. Her er det varmegrader og øsregn i dag så sviblene strutter der ute! Klemsiklem til deg 🙂

    13. BforB: Herlig med farger igjen der ute. Når jeg tok vekk det røde fra jul, ble det jo så tomt. Takk for bursdagshilsen og ha en vakker dag! Klem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg