Snillmotmegselvløfte!

Slett ikke dumt å gi meg selv en sånn mulighet inn i ett nytt år. Et snillmotmegselvløfte! I dag har jeg vært på shopping. Jeg er ikke så glad i å gå på kafe, så jeg kjøpte med meg noen rundstykker til formiddagsmaten. Jeg hadde lyst på kake, og det var det da lett å fikse! Ett stykk halvt rundstykke, to spiseskjeer lett eplesyltetøy, en stor skje med gløggmiks. Ja, du leste rett, gløggmiks bruker jeg til en hel masse. Rosiner og nøtter er jo godt sammen med sjokolade, tørket frukt og på en dessertpai, så hvorfor ikke på et rundstykke? En klatt med lettrømme  på toppen, så var min kake klar. Følte meg veldig snill mot meg selv.

Om jeg fikk shoppet noe? Ja da, en ny duk,en brun løper, et ukeblad og en vakker øyenstikker.

Det ble en kjole også. Så nå henger den på skapdøra mi og venter på nyttårsaften, mens jeg skal lese årshoroskopet og se hvordan det nye året kan bli? Men jeg har lovet meg selv, at i år skal jeg altså være snill mot meg selv. Da mener jeg ikke sånn snill at jeg skal få spise så mye gotteri jeg vil for eksempel. Nei, det handler om å snakke pent om seg selv, ikke tillate seg all verden av matkos og hygge, trimme for at kroppen skal trives og smile til meg selv i speilet!

6 kommentarer
    1. Den kjolen så veldig fin ut da 🙂 Og det må jeg si var en fantasifull kake 🙂 Herlig 🙂 Man mikser sammen noe man liker, og så er det en super kafe-kake 😀 og søtbehovet forsvinner 🙂 De skapdørene eller hva det er så veldig spennende ut også 🙂 De silhuettene 🙂

    2. frodith: Veldig fornøyd med det kjøpet. Kjolen henger på skapdøra mi som jeg har malt siluhetter på ja!!! 🙂 Døra var stygg etter ungenes bruk, så da svingte jeg malepenselen over den noen ganger!
      Søtbehovet er helt på topp nå etter julas utskeielser, så her må det strammes inn litt igjen. Jeg skal da både ut og reise og i bryllup i løpet av våren/sommeren, så klærne skal passe. Morsomt med litt nytt, men jeg vil da ikke ha ny garderobe heller på grunn av for mye søtsaker. Litt karakter har jeg heldigvis enda. Men koser meg gjør jeg. Jul er jul og hverdag er hverdag!!!

    3. Helt enig man skulle vært mye mer snill mot seg selv…så deilig ut det rundstykket og bra du koste deg..jeg liker meg jo godt på kafe også jeg da..gjerne alene med et blad..men det må helst være lite folk der 🙂
      Fin kjole og andre “småting “du hadde kjøpt 🙂 Smil og klem fra meg <3

    4. annebe: Takk du! Ja vi er heldigvis forskjellige. Jeg føler meg het bortkommen på kafe alene jeg. Men jeg hadde ikke lang vei hjem i dag, så da ble det hjemmekos etterpå! Smil og klem tillbake! Ha en fin kveld. Jeg titter innom deg litt senere. Nå skal jeg se naturfilm på nrk!

    5. Snill mot deg selv løfte høres supert ut for det nye året 🙂 jeg tror heller ikke på å kutte bort ting man liker, men heller finne en balanse for hvor ofte og mye man koser seg. Lekre klær har du kjøpt deg også 🙂 Riktig godt nyttår til deg så snakkes vi neste år 🙂

    6. Åse Helen: Mange ganger så gir man seg selv å tunge og slitsomme løfter, men det er ikke lett å være snill mot seg selv heller bestandig. Bare det å se seg selv i speilet og si at man er ok. Det skal jeg øve på i året som kommer. Ha en finfin kveld og godt nytt år! Vi tastes!!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg