Så var det i gang.


Fra den ene forkjølelsen til den andre. Typisk våren da. Først en heidundrende influensa, og nå er det pollensesong. Selv om man er aldri så flink med både medisinering og tenker kryssallergi, så er noen dager verre enn andre. Jeg har med årene funnet ut at salix slett ikke er godt for meg. Her er det gult av pollen om dagen, for gåsungene på selja er i full vekst nå. Jeg har ikke tid til å være tung i hodet og tett i nesen nå, men sånn er det. Det er vel straffen for en solskinnsdag der ute i går. Tror det får bli en mest mulig innedag i dag. Dere andre får nyte våren som best dere kan uten meg i dag.

#helse #blogg #pollen #foto #natur #friluft
22 kommentarer
    1. Jepp !!
      Sånn er det 🙂
      Jeg tok allergisprøyte i mars…… eller om det var slutten av februar? Ja…. jeg reagerer på det aller første som knopper seg og det som kommer med vinden fra sør. Alltid får jeg reaksjon i januar el februar med hovne vablete øyne…. mister stemmen og tetner til. Allergisprøyte er redningen min.
      Nå har jeg hatt en fin tid pga sprøyten…. men kjenner på kløe i øyne og hals og tung pust…. bjørka og alt det andre……… men nå klarer jeg meg forhåpentligvis med dåper og tabletter og spray 🙂 Fikk pollenallergi for 10 år siden ca…….. kjedelig men man takler det også 🙂
      Lykke til med vååren og håper det går over snart!!! Jeg hadde ikke klart meg uten medisiner 🙂
      Ønsker deg en god dag !!

    2. Oh, hvert år gleder jeg meg såååå til våren og sommeren …og hvert år glemmer jeg det med pollen. I år har jeg ennå ikke merka så mye, litt tett liksom i går. Man blir jo så sliten i hele kroppen av den pollen. Tar du forebyggende medisin? Jeg kom litt seint i gang med den i år og er jo sånn glemsk så jeg glemmer å ta den pilla hver dag. Håper dagen din blir fiiiin, stooor god klæm <3

    3. Uff..ja det er det jeg sier..jeg syns så synd på dere allergikere..Når endelig våren kommer, så får dere plager som gjør at man gruer seg for å gå ut!! Jeg føler med deg! Er ikke noe hyggelig! Håper det kommer en liten skur, så det vaskes litt i naturen for deg! Ha en så god dag du kan !

    4. Etdiktomdagen: Mange sliter mye mer enn meg. Jeg klarer meg.Verre med dem som har allergi mot alt fra gress til mat. Føler med deg her. Mannen min forsøkte sprøyter og det har hjulpet han veldig. Jeg har vel hatt reaksjon på forskjellig fra jeg var liten, men ingen tenkte allergi den gangen. Man trodde bare man hadde en vårforkjølelse. Godt det finners medisiner som hjelper godt. Ha en fin dag 🙂

    5. ladyaugust: Der er vi to, jeg glemte meg helt bort i går og var ute i timer vinden. Her har selja sluppet pollene og begynner å bli grønne, så det er ekstra mye i lufta. Den slitenheten er verst. Jeg kan ikke ta tabletter om jeg skal ut og kjøre, for jeg mister helt konsentrasjonen. Men nesespray hjelper godt de dagene. Heldigvis er det verste snart over for meg. Men det er da litt dumt at influensaen bare går over i rennende nese, igjen!Jeg jobber hardt med kryssallergi og det har hjulpet meg veldig. Ha en fin dag 🙂 Klemsiklem 🙂

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Mange har det mye verre enn meg, men det er ganske så ødeleggende mange ganger for fine dager om våren. Jeg liker lange, trege vårer, det det ikke eksplodere med alt på en gang, for da klarer jeg meg best. Regn er herlig for det rydder godt opp føler jeg. Her er allerede dammene gule av poller fra selja, så det er vel på det verste nå. Krysser fingrene for at det går fort over for meg denne gangen.Jeg koser meg inne i dag og det er helt fint det også. 🙂

    7. fruensvilje: Nei, heldigvis. Jeg har den selja som ødelegger for meg. Jeg kan ikke ha så mange slag med blomster inne heller, og i hvertfall ikke de som dufter. Jeg koser meg med det som er ute og så får huset være fritt for sånt. Mannen tåler ikke gress og burot, det er verre. Men han har tatt en sånn sprøyterunde og det hjalp veldig. Godt det finner medisiner som hjelper. Jeg håper på litt kraftig regn, for da blir det mye bedre etterpå. Men sola skinner, så i dag er jeg inne. Ha en fin dag! 🙂

    8. Skjønner at det å være allergisk er et problem, sikkert spesielt på våren!? Håper det går bra med deg! <3 Her i Trøndelag blåser det godt, er surt og kaldt og regner. Ikke mye grønt heller enda.. Så allergikere har det kanskje bedre her nå, enn så lenge...
      Håper dagen din blir fin, stell godt med deg selv! <3

    9. Margrethe: Ikke morsomt i det hele tatt, men jeg er jo heldig som bare plages en liten stund. Noen dager framover nå blir dumme, men jeg har mer enn nok til å fylle dagene med både jobb og redigering av bilder jeg tidligere har tatt! Klemsiklem til deg i våren!

    10. Allergi er ikke noe kjekt. Jeg hadde en ti års periode fra jeg var 30 til 40 hvor jeg reagerte på bjørk, og ikke kunne spise steinfrukter (og da ble jeg veldig lei av bananer). Men plutselig så var det borte igjen, så nå krysser jeg fingrene for at det forblir sånn. For det å ha rennende nese og kløende øyne er ubehagelig, og det tar litt tid å finne riktig medisin. Håper du blir bedre, og ikke reagerer på all pollen gjennom hele sommeren.

    11. Grete: Jeg er optimist og mye bedre enn for noen år tilbake. Ved å droppe en del ting som kiwi, nøtter og friske jordbær i vinterhalvåret, så går det mye bedre. Veldig glad for det. Her blåser det noe veldig i dag også, og da forvinner vel den hersens pollenen av, tenker jeg. Ha en vakker kveld 🙂 Jeg er heldigvis frisk om sommeren, så dette går nok bra i år også.

    12. Først må jeg få si at bildet av den speilinga av trær i dammen var bare helt nydelig! Synd å høre du plages så mye med allergi. Våren er verste periode for meg også, når det gjelder form og forkjølelser. Er mer syk da, enn på høsten. Sikkert allergi. Skulle vel ha tatt noe mot det antageligvis, men glemmer det. Da er jeg vel ikke syk nok antageligvis, he-he 🙂 Nei, det blir ikke kjekt når det hemmer utendørs aktiviteter 🙂 Snarlig bedring da !

    13. toveview: Tusen takk. I dag ble det ikke mange bildene lagt ut, men sånn er det bare. Ja, mange er nok allergiske uten å vite det. Men om det bare er for en kort stund så går det jo. Mannen min har hatt det verre med plager ved or og hassel, gress og burot. Heldigvis fikk han fin hjelp. Jeg klarer meg med å være inne litt, ta nesespray og litt tabletter. Men jeg blir så trøtt av de tablettene at der er helt ødeleggende for meg i hvert fall. Heldigvis er selja rask over og jeg trenger da ikke lukte på blomstene eller ta dem med inn, så det går bra. Jeg fikser det nok i år også! Ha en fin kveld og takk for omsorgen. 🙂

    14. Uffa,, trøsteklemmer.. denne vinteren og våren har gått helt greit. Men så lurte jeg meg unna influensavaksine og alt i høst.. i fjor lå jeg strøket flere ganger 🙂 Håper og ønsker god bedring 🙂

    15. frodith: Heldigvis er det noen ganger at sånt forsvinner. Jeg var mye verre før jeg også. Det er bare å ta det som det kommer og nyter at sola skinner der ute. Jeg er jo så glad for at jeg ryddet terrassen i går, for nå trengte jeg ikke sitte inne å ergre meg over det. Men at det kanskje ble litt mye pollen på grunn av vinden i går, ja det får heller være.Litt morsomt at i dag sa de på tv og radio at pollensesongen for Salix hadde begynt. Det visste jeg godt da jeg våknet! 🙂 Klemsiklem i kvelden 🙂

    16. dedicat: Tusen takk for omsorgen. Jeg blir like irritert hvert år det setter i gang, for jeg vil være ute i våren mest mulig. Men nå får jeg ta det pent et par dager. I helgen drar jeg innover i landet, for der er ikke våren kommet så langt, og jeg kan puste ut for en liten stund tenker jeg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg