Først opp og sist i seng…

Ja, her har det gått unna noen dager. Jeg har vært først opp og sist i seng. Tror jeg trenger litt mer søvn resten av uka. Dagene har startet med pannekakesteking eller grove vafler, vekking, husk gymtøy og matpakke, lufting av hund, kjøring til skole, handle mat, rydde hus, forberede middag, vaske klær, jobbe, lufte hund igjen, hente unger på skolen, hjelpe til med lekser, lage middag, rydde opp, spille kort, fortelle eventyr, skogstur, trening, foto, lek, fotball i snøen, levere på trening, hente på trening, ikke bare en gang om kvelden, men flere. De trener jo ikke på samme sted de barne. Kabalen må gå opp, hjem igjen, snøvær, is, regn, glatte, hjem til dusjing, våte håndklær, klesvask og koking av havregrøt, steking av pizza, litt tv, strikking, mer lekser, kveldkos og så var det hunden da. Den må jo ha en kveldtur også. Til slutt kommer natten og jeg tenker på alt jeg må rekke neste dag. I dag hadde en bursdag, fikse middag, kake, dekke bord, samle familien, koke kaffe, ta bilder, lufte hund. Hjelp, ikke glem å hente unger på skolen. For en karusell. Jeg tror jammen jeg er for gammel for dette. Nei da, for noen dager er det helt greit. Gjett om vi har kost oss sammen, tøyset og tullet, slappet av og kost oss. I kveld ble det stille her, nå har alle reist igjen. Merkelig stille. Jeg har drukket min kaffe, strikke litt og sett på tv. I morgen skal jeg gå trimturen min, men uten hund. Når jeg ligger der på puta i kveld, vet jeg at de søte barnebarna blir godt tatt vare på av sine nå, og jeg kan sovne med masse minner i hjertet. Føler meg heldig. I dag tidlig hadde foreldrene sendt Morgenmat til oss. Ferske croissanter og rundstykker, pluss tulipaner. Gjett om vi har kost oss da. Lykke midt i uka.

14 kommentarer
    1. Fantastisk å ha så god bestemor som klarer å balansere alt dette 🙂 Jeg husker da mine var små og mine foreldre skulle passe dem. Det var stas det, og det tror jeg gjaldt både for mine barn og mine foreldre <3 Selv har jeg ikke barnebarn, enda, men det ser unektelig veldig koselig ut. Så hvis den dagen kommer, så gleder jeg meg stort. Jeg ser jo også av beskrivelsen her, at jeg er glad mine barn er store nå, og jammen er det nok som skal gjøres likevel når de er her.
      Best å kose seg mens man kan, mens de er der de er i livet, og nyte hvert øyeblikk 🙂
      Klem

    2. Å så flink du er! Det der krever en mester! Så masse kos og så masse styr, og så utrolig hyggelig å få den uventa frokosten! Kos deg masse med dagen din <3

    3. Phu!
      Litt av en uke 😀
      Men så herlig – å ha barneføtter løpende rundt 🙂 Leke litt, kose med mat og lekser og gode praten 🙂
      Tida går jo så alt for fort så dette må man bare nyte til fulle. Så er de også voksne 🙂
      Dere er heldige!!!
      Ønsker deg en herlig dag <3

    4. et øyeblikk hørtes du ut som en småbarnsmamma hi hi ,min svigermor sa en dag til meg att det var en mening med at vi skulle få barna når vi var unge :=) men det er koselig å være bestemor for noen dager også da

    5. Hørtes rimelig hektisk ut. Ble sliten bare av å lese det. 😉
      Kjenner det igjen fra småbarnstiden, og fra februar da jeg passet ungene/hjalp dattra mi noen dager.
      Veldig koselig, men man forstår hvorfor man får barn når man er ung 🙂

    6. Eva: Du har noe å glede deg til i fremtiden da. Og skulle man ikke få barnebarn selv, er det nok av barn som man kan “låne” også. Det er ikke lett i dag med foreldre i full jobb og alle aktivtetene som skjer på ettermiddag og kveld.PLuss at besteforeldrene jobber da jammen de også! Litt av en kabal. Jeg rakk jo ikke mine egne ting på kveldene kan man si. Men det var så koselig at det er ikke noe å tenke på. Finfine minner ble det jammen denne gangen også. Klem til deg 🙂

    7. Ei_heks: Takk! Ja, jeg måtte le da jeg hadde skrevet det. Det gikk unna her kan man si. Heseblesende til tider, men vi hadde det så fint. Ha en finfin dag! 🙂

    8. Margrethe: Alle fikser dette når det må til, tenker jeg. Det gir mange minner. Selv om jeg vet at det er sånn unge familier har det, er jeg glad jeg ikke har det sånn hver dag lenger. Koselig å være bestemor og kunne hjelpe til innimellom. I dag har jeg en helt vanlig dag i mitt liv, og det er fint det også. Nyt dagen!

    9. Etdiktomdagen: Jammen er det aktivt fra tidlig morgen til sene kveld. Jeg skjemmer dem jo litt bort da, med grove vafler til frokost, middag og dessert de liker. Men som du sier, det er bare en liten tid før de er voksne.Ja, vi er heldige som kan ha dem på besøk så ofte vi vil.Vi hadde ingen av barnas besteforeldre i nærheten da våre var små, men jeg var superheldig med mine herlige naboer. Ønsker deg en glad dag! 🙂

    10. fruensvilje.blogg .no: Ja, det ble jammen noen annerledes dager. Tidsklemma er ikke enkel. Jepp jeg sier som din svigermor, unger skal man ha tidligere i livet, for da er man i farten på en annen måte. Jeg kjenner at jeg ble sliten, selv om ungene er som engler. Men det ble fine minner sammen! Ha en vakker dag! 🙂

    11. HeidiElise: Jepp, jeg er ikke ung lenger, men så koselig å ha dem rundt meg. I går feiret vi pappaens burdag da foreldrene kom og så ble det stille da de dro. Herlige minner ble det for oss alle. Ha en finfin dag! 🙂

    12. Det hørtes slitsomt ut..men som du sier..det går for en periode….og det er nok koselig også…Du får lade batterier og kos deg litt uten hverdagskarusell…ha en god ny dag! Flotte bilder!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg