Et skritt av gangen…

Noe går i stykker og blir kastet, men jammen er restene pene også. Dette fant jeg i går på utsiden der de pusser opp et hus. Nydelige farger og mønster. Hva de setter de inn på gulvet i det rommet nå, aner jeg ikke, men det blir kanskje bare hvitt og grått? Har vi blitt litt kjedelige i fargeveien tro? Er ikke blått og grønt faktisk moderne igjen nå?

Ja, sånne tanker kommer til meg når jeg ser meg om. Her hjemme har det ikke vært så mye farger heller i det siste. Man blir påvirket av moten, om man vil eller ikke. Men jeg sniker inn farger på puter, tepper, stearinlys og annet. I høst er det sennepsgult og varme farger hos meg. Uvant i førsten, men nå synes jeg det er koselig til lyng, kongler og kvister.

Koselig med stearinlys igjen i de mørke kveldene. Jeg har forsøkt meg på litt treskjæring i sommer, og nå er det klart til å pynte med her og der. Klypa har jeg ikke laget da, den ligger bare der for å vise hvor store tingene er!!!! I dag er skittentøyskurven tom og strykingen er unnagjort. Jeg har ryddet både her og der ute, tatt ned store planter fra bordet på terrassen og er forberedt på vind. Huset er nesten rengjort til helga, enda det er torsdag, og fårikålen koker på plata. Et skritt av gangen stabler jeg meg på bena igjen. Sola skinner der ute, så hvem tenker på at i morgen blir det regn? Ikke jeg i hvert fall.Vi får nyte den dagen vi har, og i dag er det solskinn.

#foto #blogg #hverdag #høst
14 kommentarer
    1. Fine detaljer og koselig hos deg :)) Jeg liker mange ulike stiler..men nå har vi lyse vegger og en ganske enkle stil i leiligheten :)) Treskjæring også nå ja..du altså..og alt du “tar i “blir bra/fint…Klem og kos deg med fårikål og nyvaska hus <3

    2. for en som er flink med mosaikk ville dei fine flisane vore gull å finne :=) i år har jeg kjøpt mørk grønne velurputer men vil ha et par lyse grønne også,må bare finne dei først :=) synes du har det så koselig og detaljene du skaper er så vakre

    3. annebe: Tusen takk! Ja, det er fint å veksle litt. Vi har også lyse vegger, men da er det koselig med litt farger på andre ting. Ja, treskjæring fasinerer meg, men jeg tror ikke det er noe for meg. Man må jammen være sterk i hendene, og det er jeg ikke. Men kanskje man skulle ta et kurs når man blir pensjonist. Det kan jo være gøy å ha noe å strekke seg etter! 🙂 Jeg har kost meg masse i dag og det er så deilig å kjenne at energien vender tilbake. Jeg er heldig der. Det er jo bare forbigående at jeg er sliten. Det er jeg jo takknemlig for. Klem til deg 🙂

    4. fruensvilje.blogg .no: Ja, jeg tenkte på det, men det får noen andre finne på. Grønt er også så fint. Jeg hadde lindegrønne puter i vår. De kjøpte jeg på Kids. Tusen takk for vennlige ord og ha en vakker kveld 🙂

    5. Høstkveldene har begynt å bli mørke, og høstregnet har vi hatt siden august. Koselig med litt forandring i huset, jeg er ikke så flink der. Men noen stearinlys i mørket blir det.
      Flotte bilder og det konglefatet var veldig koselig. Og så treskjæring da – du får jo til alt <3

    6. margarites: Tusen takk! Ja, det er noe eget med høsten også. Jeg liker forandringer etter årstidene og litt kongler pynter opp på en enkel måte. 🙂 Jeg får slett ikke til alt, men jeg er glad i forsøke. Morsomt å se hva man kan få til, selv om jeg ikke klarer det så lett. Det var hardt for hendene å skjære, synes jeg. Jeg har skåret litt i gips før, det gikk jo lett som en plett i forhold til tre. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg