Litt godt, eller lite godt?

Når det bare er en uke igjen til kontroll hos legen, så føles det litt skremmende. Jeg er så redd jeg ikke har klart det jeg skulle med mat og trening. I går var det jo søndag, og jeg hadde lyst på en dessert. Mager Yoghurt hadde jeg i huset, så da ble det en test med en pudding. 1 1/2 dl vaniljeyoghurt og 2 egg ble vispet sammen i en skål. Det skulle være en ss honning som søtning, men det droppet jeg. Magert skulle det være, og sundt. Jeg fordelte det i  ildfaste skåler og satte det i ovnen ved 180 grader i  ca. 20 minutter. Når puddingen slapp fra kanten, var den klar. Jeg serverte det med mandelkjeks og litt jordbærsyltetøy. Jeg skulle være flink og ikke ta på syltetøy, men det måtte til med en teskje likevel. Uten det, ble det da ingen balanse. Jeg sa den desserten var brukbar, men ingen innertier. Mannen mente det minnet om brødpudding uten brød! Så da så. Mer sukker var det vi var enige om. Det skal ikke være lett.

6 kommentarer
    1. Hmmm – nei, ikke særlig lett det der altså! Går det an å bruke sukrin da? Jeg bruker nesten bare det her nå…… på pannekaker og grøt og alt….! Jeg tror du klarer målet ditt jeg! Krysser fingre, tær og alt! Klemmer <3

      1. Gå sikkert an å bruke sukrin, men jeg synes ikke det er så godt det heller. Kroppen min skriker etter vanlig sukker!!!! Men jeg jobber med saken fortsatt. Klemsiklem:)

      1. Nei, det er ikke lett. Noen dager går det fint, andre dager ikke. Jeg har forsøkt sukrin i en del, men det er liksom ikke det samme som det gode gammeldagse sukkeret. Men jeg prøver på videre:)

    2. lett er det ikke ,jeg bruker å si att skal jeg først unne meg en kakebit eller litt desert skal det smake søtt og godt,om ikke kan en heller ta noe annet,men jeg synes dette hørtes litt godt ut jeg da

      1. Så enig. Det er bedre å unne seg litt av og til som smaker, enn hele tiden forsøkte å lage noe som blir bare nesten godt. 🙂 Joda, det var greit, men jeg tror at neste gang vil jeg ha en haug med frisk frukt til det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg