Hva driver jeg med?

Nå var det tomt for svart tråd, så da fikk jeg finne på noe annet til butikkene åpner i morgen. Hva jeg driver med???? Ja, jeg syr da! I helga var vi på marked i Oslo og jeg fant masse rart! Nei da, jeg kjøpte ikke noe av dette. Men det var fint å se på.

Men plutselig oppdaget jeg en vakker kjole i bunadsstil med hvit bluse! Gjett om jeg ikke var raskt til å handle da. Jeg forsøkte å prute litt ved å ikke ta med den blusen, for den av slett ikke fin. Men ikke tale om, blusen hørte til den. Så blås heller. Først tenke jeg at den kunne bli en fin pute av det vakre skjørtet, men så fikk jeg en ide. Fram med vannfast tusj. Mange av de små blomstene og de mest grelle bladene ble farget svart. Så klipte jeg kjolen opp og skjøtet inn så den ble lang som en riktig bunad.Etter enda mer klipping ble det et bånd med blomster nederst på kjolen og et forkle med blomsterranker og bånd.

Nå skal det presses og strykes. I morgen skal jeg prøve. Hvem i all verden skal jeg velge? Den røde er for trang! Ja da, den krøp i skapet! Den med hestene på forkleet er ikke klar, men de to andre begynner å ligne noe? Jeg tror jeg har bestemt meg for den i midten. Så får de andre henge i skapet, eller jeg selger dem på Finn.

#foto
26 kommentarer
    1. Ja du holder stort sett på med noe kreativt hele tiden har jeg inntrykk av ..og jammen blir det mye fint også :)) ..ok å titte litt på markeder uten å kjøpe også..i allefall tenke seg litt om først :)) Klem:)

    2. fruensvilje: Hjertelig takk. Hjelp som jeg har sitti ved symaskinen om dagen, det kjennes i nakken. Nå er det bare igjen å sy i litt knapper og presse det hele. Gleder meg til 17.mai!!! 🙂

    3. Ritamarita: Så heldig du er, den er jo en av landets vakreste. Jeg ønsket meg bunad før, men jeg synes de er litt dyre. Festdrakter får gjøre nytta til jeg vinner det store loddet. Men jeg tar jo aldri lodd???? 🙂 Klemsiklem i kvelden 🙂

    4. Du er da utrolig produktiv. Antrekk bli laget på løpende bånd. Så smart med den tusjen. Stoffet ble jo mye finere da du fikk dempet ned bladene. Drakta ble flott, og garantert så har ingen helt maken. Eget Natheless-design! Ble det så du tok hester på forkleet?. Det virket som om du helte mest mot blomster sist du skrev om det: 😀

    5. annebe: Jeg kjøpte en hel del hobbysaker, for jeg liker å være kreativ!!!! Koser meg mye med å se på markeder. Man kommer på ting man hadde, eller som bestemor hadde, saker fra skoletiden og minner fra gården hjemme. Men jeg liker ikke handle for mye, da kan man jo ikke gå på marked særlig ofte. Huset ville jo bli fullt! Det morsomme denne gangen var den bunadskjolen. Den måtte bli med hjem 🙂 Klemsiklem i kvelden 🙂

    6. Du er jammen flittig om dagen, og tenk å ha et sånt luksusproblem som Hvilken drakt du skal velge 17.mai? Jeg kjenner til det der fenomenet med klær som krymper i skapet. Tror det bor noen rare vesener som syr inn klær der inne, og alt det overflødige selger de på Finn.no 🙂

    7. margarites: Tusen takk. Noen som syr om i skapet???? Ja, det var da også en tanke.:) Noe skjer i hvert fall der inne, men jeg blåser i det og kjøper eller syr meg noe annet. Selge på Finn skal jeg da selv gjøre, så jeg får penger til nytt!!! 🙂 Juhu!

    8. karidansen: Men det er jo så morsomt når jeg først begynner. Tusj er undervurdert. Jeg har reddet mer enn et plagg med det. Første gangen jeg gjorde det var i da jeg var tretten. Kanskje jeg forteller om det en dag siden! Jeg likte ikke de neongrønne bladene på den kjolen, så de måtte tones ned noe veldig. Jepp, det er eget design i en blanding av vintage og nytt! Veldig fornøyd. Nei, det forkle med hestene blir det ikke. Det ble alt for voldsomt for meg. Men det kan kanskje bli et nett!!!!

    9. Nydelig den du fikk slått kloa i og fliiinke deg <3 Du har jo masse og velge i når festdager dukker opp 😀 Ha en superfin dag, her er det tannlegedag føre møbelhenting og låtjobbing med gutta <3 klæmme 🙂

    10. ladyaugust: Utrolig morsomt å redesigne!!! Kjolen var ikke fin når den var kort,synes jeg, og den blusen var ille!!! Men med bunadskjorte og litt innskjøting her og der, ble jeg superfornøyd! Ja, jeg gleder meg til 17.mai. Lykke til med tannlege, møbler og musikk! Ha en fabelaktig fin dag! 🙂 Klemsiklem<3

    11. Jeg har også hatt besøk av krympetrollet i klesskapet… Ikke noe morsomt… Dessverre er jeg ikke så dyktig til å lage mine egne klær… Utrolig flink du er, og så kreativ. Fine ble de også 🙂

    12. BforB: Karidansen er herlig da. Koselig du fant veien hit og hjertelig velkommen igjen. Trylle kan jeg nok ikke, men jeg liker kreativitet! 🙂

    13. Den Blå Steinbukk: Det krympetrollet er ikke akkurat min favoritt. Heldigvis finnes det tøy å få kjøpt om man ikke vil eller kan sy selv. Takk for hyggelig kommentar og velkommen tilbake! .)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg