Balanse.


Ute har det vært vått og surt idag. Visst har det drysset ned litt snø, men den smelter igjen ganske fort når den når bakken. I dag har jeg vært skikkelig lat og bare kost meg inne med kaffe, brus, god mat og tegnesaker. Litt strekdille om dagen kanskje? Men det er jo ikke noe annerledes enn at andre sitter med strikketøyet og koser seg. Jeg tar med meg ark, blyant og viskelær inn i stua foran tv og streker i vet. Det gjelder vel bare å finne en balanse på dagene for oss alle. Litt jobb og litt kos.


Noen skjærer har jeg også studert litt. De er ganske aktive om dagen.


Her følte jeg meg litt inspirert av Frodiths rørbilder. Om du føler deg litt innestengt tenkte jeg, så kan man inspirer hverandre til å bryte det mønsteret og komme seg ut i den gryende vår. Frodith har en jobb å gjøre med å fotografere bare hun blir i farten igjen da. Du kan følge med på hennes rørutfordring her!
 

#foto #tegne #kunst #blogg
22 kommentarer
    1. Ja, jeg har jo ikke orket å gjøre NOE med det der etter forrige helg. For jeg rekker ikke i uka, og i helga var jeg syk. Men neste helg får jeg prøve. Men JEG har faktisk blitt inspirert av dine tegninger av de som var inni rundingene, uten å vite at du var inspirert av meg og røret 😀 Og den tegningen får du se i morgen. En skøyte-prinsesse 😀 Så rart at vi har blitt så påvirket av hverandre sånn fram og tilbake:-D Fine tegningene dine 🙂

    2. frodith: Det er jo bare supert om vi inspirerer hverandre!!!! Jeg har tenkt på det røret og så kom bare ideene. Du får ta dine utfordringer når det passer. Du har gooooood tid, for det er da ingen tidfrist på det heller. Fint å ha noe å glede seg, til når man er i farten igjen. Klem fra meg og tusen takk! 🙂 Gleder meg til skøyteprinsessen! 🙂

    3. Det var alle menneskene dine i forskjellige stillinger, inni røret, på Instagram, og min lyst til å bruke Paint-sprayen litt mer, som satte det i gang 🙂 Ja, herlig å inspirere hverandre. Og jeg har trengt litt inspirasjon her i den trøtte sofaen i helga 🙂

    4. frodith: Så bra. Herlig å slappe av med tegnestiftene enten på data eller på arket. Ikke lett når man ikke er i form, jeg er bare treeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg i dag! 🙂 Men det er godt å samle krefter til en ny hektisk uke. God bedring.

    5. Så flotte tegninger, alle sammen, men det er noe med det menneske inne i røret eller boblen. Minner litt om et nytt liv som vil ut å møte verden :o))

    6. Ååååh så herlige tegninger og de skjæreungene var såååå fine <3 Jeg har hatt tam skjære, den heter phy og bor i skogen nå 🙂 Tror det er samme været her som hos deg, det har snødd nesten hele dagen men det er mildvær så det smelter fort. Stooor god klæm <3

    7. Så flotte tegninger! og ja, det er viktig å finne en god ballanse! Lek og morro, og ting som må gjøres, eller burde gjøres..:-) Godt du fant balansen og tok en rolig dag i dag! Ha en god kveld!

    8. ladyaugust: Mange takk du! Skjærunger er herlige. Vi har mange skjærer her både unge og voksne, de spankulerer så fint på verandagjerdet hver dag! En tam skjære må da være koselig. Fint din bor i skogen nå da! Været er som det er, men i dag fristet det ikke til hverken uteliv eller foto i søla. Godt med en lat dag også. Klem til deg i kvelden 🙂

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Mange takk. Ja, balanse må vi ha mellom jobb og hvile, aktivitet og avslapning. Kosa meg i dag og har samlet masse krefter til en ny uke. Nyt kvelden 🙂

    10. Så herlige tegninger! Og hvorfor ikke sitte med blyant og papir foran tv’n. Jeg har strikketøy, for det er min form for avslapping. De to skjærene ser ut som glade skjæreunger, helt herlig. Og rørinnspirasjonstegningene likte jeg også godt 🙂

    11. Kjempefine streker! Jeg synes om det enkle – og likevel sprelske, frodige (Og innimellom fargerike) i kunsten din! Ja, de to personene inne i de lukkede sirklene ser litt innestengte ut, men bildene er veldig uttrykksfulle!! Så har vi henne som er i ferd med å gå litt utenfor den (trygge?) men samtidig veldig begrensende ramma! Masse symbolikk og en dypere mening her! LIKER!!! 😀

    12. Why ramla jo ned av et tre i Tromsø og der var det katter og fire grader og regn. Siden jeg ikke klarte å få ham opp i treet igjen, måtte vi fly ham hit og lære ham alt en skjære skal kunne før han flyttet ut i naturen igjen 🙂 Godt med innedager også 🙂 Jeg bygger litt på huset men det går så seint for jeg må tenke masse hahaha <3 Sove godt og drøm vakkert 🙂

    13. Å, så fint du tok fram tegnesakene i dag. Det er ett av mine mål, få de til å bli mer integrert i dagene. Jeg har faktisk tenkt å kutte ned datatiden, jeg spiller for mye Candy Crush…det er idiotisk det :).

    14. margarites: Jeg slapper så god av når blyanten går over arket at det fortsetter jeg nok med. Men innimellom er det koselig med litt strikking også. Takk for hyggelige ord og ha en fin ny uke! 🙂

    15. karidansen: Hjertelig takk for hyggelige ord! Jeg har alltid tegnet og det kommer jeg nok til å fortsette med resten av livet også. En av de som er inne i sirkelen har klart å få hull om du ser etter. Ja, det ble litt symbolsk for meg dette her! 🙂

    16. ladyaugust: Men stakkars. Jammen godt det finnes sånne som deg da!
      Gleder meg til å se huset ditt i fortsettelsen. Godt å slappe av med noe som gir glede. Natten var god, og nå er det en ny uke med nye utfordringer. Klem til deg 🙂 Ha en fin dag!

    17. BforB: Ja, jeg bruker data i jobben, og da er det herlig å bruke fingrene til noe annet på fritden. Jeg spiller aldri sånne spill, men det er fordi jeg ikke synes det er noe særlig gøy.Barnebarne synes jeg er litt rar da, for de elsker jo sine spill. For meg er det mye artigere å gå mine turer, ta bilder, tegne,sy, bake eller male på fritiden. Men vi må finne det som passer oss, vi skal slett ikke være like. Noen elsker å brodere, andre lese og andre igjen slapper av med Candy Crush. Sånn er det bare. Finn det du trives med, det som gir deg noe, og jeg er sikker på at du fortsetter. Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg