Farger – grønn

Fargen er GRØNN! Håpet er lysegrønt heter det jo. Håpet om vår ligger vel i oss alle. Grønn er en herlig farge som lover løvsprett og grønne gressbakker. Bli med å lete etter det grønne om du vil? Jeg hekter deg på mitt innlegg så fort jeg kan.

Det er fredag igjen, Hjelp, som ukene farer av gårde. Her er det iskaldt i dag, men sol! Veiene er igjen såpeglatte, men det blir vel strødd utover dagen. Vi har grønn vinter. Snøen dalte så vakkert ned i går, men så smeltet den. Masse vann overalt og frosten har laget skøyteis både her og der. Inne har jeg grønne planter og ute vokser et grønt, lite grantre.

Ute hos meg står mange svibler i knopp. De har jeg kjøpt nå i januar. Selv om det er fem minus i dag, klarer de seg fint. Kruspersilllen jeg sådde i fjor kan jeg fortsatt plukke inn av, og rododendroen har store knopper.

Grønt ute og grønt inne. Herlig farge som minner om vår.

Jeg ser at dette ble veldig fargerikt, men det grønne lyser opp mellom blomstene. Primulaene står inne,selv om det er grønn vinter der ute. Jeg må nyte dem litt før de havner ute på terrassen sammen med sviblene. Selv om de tåler litt kalde dager, så blir de ganske frynsete av fem kuldegrader og de grønne bladene blir fort gule. Så litt tålmodighet må jeg ha, men grønt er skjønt.

Frodith

Utifriluft

Dvergpinschereimitthjerte

Etdiktomdagen

Fruensvilje

zoeticworld

Margarites

Ei_heks

#farger #blogg #foto #natur #vår #blomster
20 kommentarer

Siste innlegg