Farger – grå

Fargen denne gang er GRÅ! Alt som er mellom svart og hvitt kalles grått. Grått er for mange kjedelig, men jammen er det mange som har den fargen på veggene nå. Jeg liker det grå mot andre farger. I dag er været grått her hos oss, med masse snø i lufta. Alt er så stille på sånne grå dager.

Noen ganger føler vi oss kanskje som den stygge andungen, eller som en grå mus. Vinteren har gjort oss bleke og grå, og vi venter bare på lyset.Men jeg synes svanungene er vakre i sin gråe fjærdrakt. Om en stund bytter de fjær og blir hvite som sine foreldre.Så selv om vi kan føle oss grå, så er vi ikke det vi heller. Med glans i håret, glimt i øynene og farger på klærne, kan vi igjen bli synlige og stolte i solens skinn.

Med lys i det gråe, så blir det spennende kontraster.

Med bare bittelitt lys fra en blek sol, blir det med en gang et annet utrykk i et ellers grått bilde. Nå er det din tur.Hva finner du av grått omkring deg? De som er med på min fargelek denne gangen finner du her:

etdiktomdagen

annebe

frodith

dvergpinschereimitthjerte

fruensvilje

 

#foto #blogg #farger #vår
16 kommentarer
    1. Grått er flott, eller noe sånt 😀 Svaner er i alle fall veldig flotte 😀
      Jeg har ikke fått slengt meg med på dette enda, men syns det er veldig gøy å se på dine og alle de som er med sine innlegg 😀

    2. Liker grått, pussa jo opp hele leiligheten her i en lys gråfarge :)) For mye gråvær er jeg ikke like glad i da..
      Nydelige bilder du har her i vakre gråtoner..og det øverste der de grå følger den hvite svana..WOW ! Klem <3<3

    3. Så flotte bilder! ja jeg liker jo også grått..men det kan jo fort bli litt trist…men sammen med andre farger, er grått flott!! hihihi..Skal se hva jeg finner…og skulle ikke være vanskelig..for nå er det jammen grått og trist ute ja…hihih…Lager et innlegg i morgen tidlig…ha en god kveld!

    4. Jeg liker grått jeg, stua har grå vegger og jeg har mange grå strikkegensere. Fine bilder du hadde her ja. Gøy at du finner på noe, men jeg står over denne gang også. Men følger med på dere andre….kos deg i snø og litt grått vær.

    5. annebe: Jeg hadde grå vinduskarmer på kjøkkenet lenge før det ble moderene.Da jeg malte mine hvite, malte alle vennene mine sine grå! Ganske morsomt å tenke på da! 🙂 Takk for fine ord og gøy du ble med. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg