Adventskalender


Jeg ser mange har vist dem fram teposekalenderene. Jeg synes de er fine. I dag gikk jeg innom Rema kjøpte med med noen tepakker for å prøve å lage min egen. Det blir billig om man fikser det meste selv. Jeg tømte ut teposene og malte boksen med hvitt  acryl. Men bunnen malte jeg ikke. Det er greit at den som får den, kan se hva slags te det er. Noen er jo så allergiske!


Inne i bunnen skrev jeg god jul, og så dro jeg på litt lett maling på teposenes framside også. Men bare et veldig tynt lag. Teen jeg valgte, var en herlig adventste som het Apple, cinnemon and raisin. Altså, eple, kanel og rosinsmak.


Det var 25 poser i hver eske, så jeg kunne raskt prøvesmake en av posene selv. Nydelig smakte det! Når malingen var tørr skrev jeg noen hyggelig ord på hver tepose og dekorerte boksen med godord og tegninger. Har du ikke lyst til å tegne selv, er det bare å bruke serviettdecopage eller klistremerker, stjerner, og hjerter. Jeg skal prøve på det også en annen dag.

Nå er en boks klar, og den ble sånn. Helt enkel.

Jeg knyttet rundt en sløyfe og festet en grankvist med noen perler er i sløyfen.Gleder meg til å gi den bort!

6 kommentarer

Siste innlegg