Bukkesprang!


Har du sett makan til bukk eller? Den får man virkelig lyst til å klappe litt ekstra! Nå er fingerene skitne og slitne, for det tok mange timer å få den fin!


Først ble det laget et trestativ som ble malt brunt. Etterpå var det til skogen å finne bjørkekvister. Heldigvis kjenner jeg bonden, så han hjalp meg med det! Så var det å kle trefiguren med kvister.


Hjelp for en jobb, men jeg er kjempefornøyd med resultatet!


 Nå står den der og venter på å få til sitt bukkesprang! Kanskje den kan får det til nærmere jul? Da er jo alt så magisk. Jeg gleder meg til å se den med snø og rim!

2 kommentarer
    1. Ja den må du jo være fornøyd med, ble kjempefin..:)..skjønner ikke hvordan folk klarer å lage slike ting jeg, men vet jo at øvelse gjør mester..og du må da ha “øvd”mye…Fortsatt fin kveld 🙂

    2. annebe: Øvd og øvd, jeg har laget mye i bjørkekvister opp gjennom årene. Store figurer, små figurer, blomsterpotter, hjerter og kranser er gøy å lage. Men man må kanskje ha mulighet til å “se” for seg hva man skal lage også. Jeg synes det er gøy, men blir sliten i fingrene kan man si. Jeg har en sånn bukk selv også, mens denne var til min mamma. Til jul skal de begge få granbar på ryggen og rød sløyfe rundt halsen. Ha en fin kveld og takk for hyggelig hilsen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg