Gammelt interiør

Jeg liker gammelt bondeinteriør. Nei, jeg bor ikke her i dette huset, men jeg er så heldig å få pynte her og huset  fasinerer meg.

Tenk å sitte her med hvit duk, stearinlys, hveteboller og kaffe da. Sola skinte inn av vinduet i dag og kastet lange skygger over spisebordet. Akkurat som det sikkert har blitt gjort over det bordet i tidligere tider. Jeg kan bare tenke meg duften av nykvernet kaffe, duft av vedovn, saueskinn, strikketøy og ull.Men det blir sikkert bra når jeg får på plass en løper og det blir mennesker rundt bordet!

Egentlig spinner fantasien min avsted. Bildene er ikke bra, men jeg skal prøve å ta noe om igjen siden.

Amaryllis hengende fra taket ble utrolig vakkert. Små grantrær som pynt og herlig halmkrans som ønsker velkommen. Ja, takk!  Men jeg bor selv i et sånt ganske firkantet  husbankhus, så jeg får det ikke til å få en sånn sjel som et gammelt hus har. Men det er godt å kunne besøke sånne steder, pynte opp og nyte. Jeg føler meg heldig som skal dekorere her til det blir julestemning! Snart mangler visst bare julenissen.

8 kommentarer
    1. Sånt liker jeg også…koselig stemning :)Du er kreativ og flink med pynting…morro å se :)..som Frodith lurer jeg på hvorfor du skal pynte der…..:)

    2. frodith: Vi skal ha julemesse på gården der jeg er fra til helga og jeg er den heldige som får pynte litt her og der da! Koser meg glugg i hjel, men det tar jammen tid! Nå er nissen på plass, julekrybba, kranser og bjørkebukk. Julesneen ser ut til å komme å fredag, så dette blir bonderomatikk for meg 🙂

    3. annebe: Bildene er fra julekaffeteriaen i fjøset på gården der jeg er vokst opp! Utrolig morsom setting. Jeg lleker dekoratør og skal vise litt mer etterhvert. Takk for hyggelig ord 🙂

    4. Det er sant! Gammelt bonde interiør er vakkert.
      Vi bodde i et 150 år gammelt trehus før. Det var en bygård med 3.30 meter høyt under taket. Fantastisk å kjøpe 3 meter høyt juletre og pynte. Nå har vi et nyoppusset hus fra 1950 og jeg må si jeg foretrekker det, men den sjarmen det gamle huset hadde er ikke lett å gjenskape her 🙂
      Så spennende at du skal pynte dette huset. Hvorfor? Er det jobben din?
      Ha en finfin onsdag

    5. Fru Stussli: Familien min skal ha julemesse til helga, og da er jeg den heldige som får pynte opp med det jeg kan. Utrolig gøy å utfordre meg selv. I år ble det en bjørkebukk på utsiden av bua og i fjøset satte jeg opp den avisjulekrybba,på bresken der kuene før spiste høy, ligger nissen og hviler, pluss en masse annet. Kjempegøy og utfordrende å finne på noe nytt hvert år. Jeg gleder meg. Jeg selger keramikk, kranser og dekorasjoner, litt bøker og annet. Jeg er freelands og driver med litt av hvert som jobb. Burde vel konsentrert meg om en og en ting, men det er liksom ikke meg. Fin dag ønskes deg også!

    6. Så spennende!!! Håper du tar masse bilder til helgen. Både av pynting og av alt du lager for salg 🙂 I år er første året på lenge at jeg ikke skal stå på julemarked. Det kommer jeg til å savne!
      Kos deg med pynting 🙂

    7. Fru Stussli: Jepp, jeg skal ta bilder, vær sikker. Vi har hatt julemarked sammen siden pappa døde og fjøset ble tømt. Over tjue år har det blitt, så den tradisjonen holder vi på ja. Utrolig fint for oss søsknene å være sammen en hel helg også! Jeg skal overnatte hos søsteren min, så vi skal skravle kan man si! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg