Mine hus og kaker!

Se her da hva jeg har fått i dag! Nye hus til å pynte med til jul. Fire stykker ble det! Fått og fått forresten, jeg har spart på den firkantede trebiten lenge nå. Men i dag hadde jammen mannen i huset skåret den over og laget hus! Jeg er så fornøyd. Nå vil jeg pynte opp til jul altså! Jippi!

Ellers har vi bakt i dag, en hel masse! Smultringer er godt.

Krumkakene ble så fine.

Til slutt var det rosettbakkels. Det har jeg aldri prøvd før, men de ble supergode.

Vi har prøvesmakt selvfølgelig.

Jeg glemte å si at jeg bakte sandkaker også og store pepperkakehjerter til vinduene. Men pepperkakedeigen  var det ferdig fra butikken, så det gikk fort.

Det har vært en herlig dag. Jeg synes husene mine ble som virkelige i det sola gikk ned i kveld. I morgen er det spådd snø. Julestemningen kryper innpå meg her. 

6 kommentarer
    1. De husa der var virkelig fine..ikke noe dill, men så robuste og ekte ut…stilig 🙂
      Jamme mange slag kaker du har laget…og de ser jo fristende og delikate ut…nam !
      Litt mer snø kan vi godt få her også…men ikke mye:)…Klem fra meg<3

    2. annebe: Herlige rustikke hus!!!! Ja, det ble flere kakeslag enn jeg hadde tenkt. Men når man først er i gang, så går det fint når man er to. Her er det spådd snø, men også underkjølt regn. Det siste liker jeg slett ikke, men det nytter vel ikke å gjøre noe med været. Kos deg i kvelden og klem tilbake! 🙂

    3. Åh det er de kuleste husene <3 <3 <3 De kan du pynte med resten av året også!
      Sånne ønsker jeg også meg 😀
      Så mange morsomme julekaker du har bakt og skikkelig koselige bilder av dem. Rosettbakkels har jeg ikke sett siden bestemorlagde dem<3
      Ha en finfin søndag!

    4. Fru Stussli: Skikkelig morsomt med de husene, og de skal få stå framme ja! Ja, nå er kakeboksene fulle, men det varer ikke lenge. 😀 Rosettbakkels var både enkelt å lage og så godt og jeg vil bare ha en til kaffen i ett sett. Men jeg må spare. Visst har jeg prøvesmakt, men jeg tror at vi må lage nye til nyttår! Kos deg på fjerde advent!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg