Snø, sangsvansang og foto.

Noen hadde hugd ned et tre i høst nede ved vannet. Nå så det ut som en hånd som stakk opp. “Give me five!” tenkte jeg da! Fortsatt er det vinter og litt snø her, men det varer vel ikke lenge. Det har blitt ganske mildt i kveld, i mot hva det har vært de siste dagene. Tre minus er ikke ille, så jeg har vært ute i flere timer i dag. Herlig.

Det ble en tur ned til sjøen. Sangsvanene holdt konsert ute på isen. Men det var alt for langt ut til at jeg fikk fine bilder. Isen er for tynn for oss mennesker der ute og det vet fuglene. Etterhvert som det begynte å bli kveld lettet stadig nye fugler fra råka lenger ut. Vakkert å høre sangen i det mørket falt på. Jeg hører det helt hjem til meg nesten hver kveld, så lenge ikke isen dekker der det er strøm i vannet.

Godt å komme ut litt og se vinteren. Mer kulde og snø kommer vel utover i det nye året. Jeg skal være klar med kameraet!

12 kommentarer
    1. Fine bilder 🙂 men de er veldig små, så det er litt vanskelig å se innimellom. Er det nissen jeg ser oppi til venstre der? Er han ferdig med jobben sin 🙂 ?

    2. Vakkert med vinter..og jeg ser den “hånda “jeg også 🙂 Har ikke fått vært noe ute i dag ..prioriterte å besøke mormor..men kjente at det var nydelig luft..så får prøve å få til en gåtur i løpet av et par dager nå 🙂 Kos deg videre i romjula 🙂

    3. frodith: Du må lære meg å legge inn større bilder kanskje?Ja, nissen sitter ute i snøen han, men han liker det visst, jobben er gjort for i år.

    4. annebe: Viktig å besøke mormoren din. Jeg har dessverre ingen av mine besteforeldre igjen. Lenge siden de døde, men jeg har fine minner. Føler meg litt gammel når jeg tenker på det. Ja, jeg koser meg her. Mannen har også fri i romjula, så vi tar det helt med ro kan man si. I kveld skal jeg se en film og så blir det vel litt god mat igjen.Hei så lenge og nyt kvelden 🙂

    5. Karoline Johannesen:Takk! Her er det tykk tåke i dag, så først må jeg en tur til byen. Håper jeg rekker en trimtur ute med kameraet siden i dag. Tåke er vakkert!

    6. Nydelige vinterbilder! Et kamera i lommen gjør turene mye morsommere. Jeg synes nesten jeg ser bedre etter og finner enda mere vakkert så snart jeg tar med kamera.
      Ha en finfin dag!!

    7. Fru Stussli: Det er helt sant. Man “ser” på en helt annen måte når man leter opp motiv. I dag ligger tåka tjukk her, men jammen er det pent også! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg