Kom deg ut!


Har du vært ute og lekt i dag? Er du voksen sier du, så du har sluttet med det? Det har ikke jeg. Om du synes det er litt flaut, så gjem deg litt vekk da vel, men kos! Det er jo snø kanskje for siste gang denne vinteren. Mildt og fint, med kram snø. Jeg bare måtte ut litt. Jeg møtte påskeharen. Han var helt satt ut av dette været og skrek på sola!!!!Men i dag var det bare snømannvær, englerisnøenvær og vinter.


Jeg hentet avisen og den var så våt at jeg måtte henge nyhetene til tørk. Knusttørre nyheter er kanskje ikke stort, men sånne blaute kommentarer kan jeg klare meg uten! De stakkars påskeliljene henger der som best de kan og venter på bedre tiden, og det kommer. Under dagens snø ligger våren og hviler litt. Snart er den på plass igjen, bare Kong Vinter har gitt seg med å leke hersker. Ut og lek!

12 kommentarer
    1. Så kule snøharer og engler du” møtte på “i dag :)..har ikke vært ute å lekt, men måtte spa løs bilen da jeg satt fast borti gata her..hehe.. men gikk greit da jeg kom ut på hovedveien :))
      Ellers kan det være fint å være ute å holde på litt på slike dager…
      Håper påskeliljene kommer seg igjen da :)..søte der de titter frem fra snøen :)))

    2. annebe: Jeg har spadd litt foran døra, men her sank det fort sammen i ettermiddag. Fortsatt er det snø da, så det blir jo spennende hvor glatt det blir i morgen tidlig om det fryser på? Påskeliljene pleier å greie seg godt de. Vi få håpe på en solskinnsdag igjen snart! Ha en fin kveld 🙂

    3. fruensvilje: Når jeg først var ute, så kunne jeg ikke la være liksom. Trimtur ble det ikke på meg i formiddag, men det er da en kveld også! 🙂

    4. mestbilder: Må le her, for jeg satt og så på ungene som skulle ake. Snøen var typ og løs så de måtte “dytte” seg selv nedover i akebakken. Men moro hadde de det likevel. Herlig å være ute litt i snøen for dette varer jo ikke. Ha en fin kveld og velkommen innom igjen: )

    5. Artige snø – figurer og artige formuleringer. “Knusktørre nyheter og blaute kommentarer! ”
      Ha- Ha!!
      Du lager veldig fine montasjer av bildene dine! Har ikke lært meg det ennå, jeg! Må vel snart finne ut av det. Det er moro å lære seg noe nytt, føle at en mestrer! 🙂

    6. karidansen: Man får ikke mer moro enn det man finner på selv kanskje. 🙂 Bildekollasjer lager jeg i et gratisprogram som heter Picasa. Jeg liker den formen med å sette sammen flere bilder. Lykke til! 🙂

    7. karidansen: Da er det bare å starte opp med collager. Kjempegøy! Lurer du på noe så spør da! 🙂 Jeg er ikke ekspert, men jeg kan da litt. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg