Har du sett påskeharen enda?

Har du sett påskeharen enda? Det har jeg. I dag la han seg i snøen og lagde et avtrykk av seg selv, og etterpå løp han avsted. Jeg fikk påskeegg! Men de kan ikke åpnes før påskeaften. Det blir vanskelig det. For han kommer vel ikke innom igjen? Det er mange som skal ha sjokolade og marsipan de nærmeste dagene!

Nå nærmer det seg dere. Når jeg ser treull og kjenner lukten av den, da er det påske. Som liten fikk vi alltid en diger sjokoladefigur av naboen. Vi var veldig glad i henne og kaldte henne tante. Hver påske dro hun til hovedstaden og kjøpte godsaker til oss. Sjokoladefiguren  var pakket i treull og sløyfer og glinsende cellofan! Et år fikk jeg en vakker hare. Jeg kunne jo ikke spise den for den var for fin. Så jeg festen den i esken sin bak på bagasjebrettet på sykkelen. Du har kanskje sett lille Lotta i Astrid Lindgrens historie vel? Der hun sykler omkring med bamsen sin bakpå. Se for deg henne, så der du meg. Sola skinte, vi lekte og hadde det fint. Men haren hadde det ikke bra. Den smeltet ned i treullen og ble flytende. Du kan tro jeg var ulykkelig. Men ingenting ble kastet den gangen og det var ikke mulig å få ny sjokoladefigur før neste påske. Så når jeg ser treull tenker jeg sjokolade. For du kan jo tenke deg hva jeg gjorde? Det var bare å sutte på treull hele påsken, på den måten fikk jeg også min sjokolade.


Vi hadde en herlig morgen i det sola kom fram gjennom tåka.  Tror vi får en fin dag med snøsmelting.


Se etter påskeharen da dere, for han er like i nærheten av deg akkurat nå!

14 kommentarer
    1. Ritamarita: Morsomt å tøyse litt da. Jeg har gått en lang tur og nå kom regnet.Kvelden kommer jo fort, den siste mørke for denne våren. Nå snur vi jo klokka og vi får lysere kvelden etter dette! Nyt kvelden og så får vi håpe påskeharen kommer din vei etter hvert! Klemsiklem:)

    2. Ritamarita: Såpass ja, tirsdag. Da kan du glede deg. Nå er det vel snart tid for å slukke lysene og tenne stearin i stedet. Earth Our! Her koser vi oss i kvelden. Ha det fint. Klemsiklem 🙂

    3. Herlig historie:) og flotte bilder. Jeg vet jo veldig godt hva treull er så jeg kan godt forestille meg den seansen for å få i seg den siste lille smaken av sjokolade 😀

    4. dedicat: Jeg var liten og hadde fått sjokolade, som var bare min. Det var ikke annet å gjøre. Men treulllukt er påske for meg! 🙂 Hyggelig du tittet innom og velkommen igjen! 🙂

    5. Jeg har et par sånne minner også skjønner du.. må ta meg tid og lese litt mer inne til deg 🙂 Selv om det er huset fullt her i påska av barn og barnebarn.så rekker man det meste 🙂

    6. Utenfor hos deg må det være minst EN påskehare med digre pailabber……. Og så lurer jeg på om dama som skriver denne bloggen er bittelittegranne skøyeraktig og utstyrt med en god porsjon fantasi…??? Treulla var dekorativ. Sjokolade med tresmak er vel ikke så godt kanskje….?

    7. karidansen: Har du ikke sett påskeharen du heller enda??? Ja da, litt moro må man jo ha her i livet!!!! Treull smaker slett ikke godt, men hva gjør man når man er fem år og har fått sjokolade som smelter? Glad jeg slipper å gjøre sånt i dag ja. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg