Trenger styrke.

Hva gjør man da? Kroppen min er fortsatt en time etter klokka? Jeg våkner til gammel tid, er sulten til gammel tid og vil legge meg til gammel tid. Slett ikke lett. I går glemte jeg å lage middag til rett tid også, i mittt hode hadde jeg da all verden av tid! Liker det IKKE! Men det er mye man ikke liker, men som likevel må gjøres.Påskeegg, påskesjokolade, påskekaker, påskelunch og påskemiddag. Ja da, og det pågår i fjorten dager liksom? Det er bare å bøtte innpå med sunn mat innimellom festlighetene. Hjemmelaget styrkedrikk, nypesuppe, ble hentet fra frysa  i går og satt til tining. Et glass i ny og ne gir c-vitaminer vel? Men så skulle jeg ta meg en tallerken med litt godt tilbehør til frokosten. Ikke krem, ikke is, men yoghurt. Først “SÅ” suppa på meg, og etterpå var det en hel flokk som slåss i min mat. Er det mulig da? Ser du det også? Lever klokketiden og maten  på den måten hos deg i disse påsketider, eller er det bare meg?

12 kommentarer
    1. he he nei her lever det ikke noe i maten,vi har ikke noe ekstra når det kommer til maten,her går det i det vanlige 🙂
      men jeg har hjemmelaget nypesylte på frokostbordet da 🙂

    2. Jeg er på ny-tid tror jeg…Men er fryktelig trøtt om dagen, men det har jeg jo vært i ukesvis…kan ikke skylde på klokka. Her er det veldig fint vær, og jeg har store planer om å få meg noen soltimer ute i dag 🙂 Skummel mat du har der….nesten litt påskekrim 😀 He-he

    3. frodith: Ny- tid? Ja, det kan vi kalle det. Vi våkner nok utover, men jeg liker ikke denne klokkesnurringen i det hele tatt. Soltimer hørtes smart ut. Men akkurat nå er jeg sliten, så jeg trenger en pause etter skurevalsen. Kos deg videre i det fine vårværet! 🙂

    4. He he, de ville nok være med på å nære deg op i dag 😉 Jeg synes ikke tidspunkt for måltider er vanskelig for vi spiser til littforskjellige tider ettersom vi kommer hjem. Det jeg synes er vanskelig er at vi fyller opp kjøleskap til randen i høytider og det er så fristende å spise mer og oftere.
      Nypesuppe er en sunnhetsbombe ja, så det er det lurt å spise 🙂 Ha en riktig god solskinnsdag 🙂

    5. Åse Helen: Å ja, sånn var det! Godt du forklarer meg! 🙂 Føler meg skikkelig næret opp nå! Mat ja, det blir alt for mye i sånne helger. Vi har hatt forskjellige besøk fredag, lørdag, søndag og mandag. Kjempekoselig, men det blir mye mat og mye rester! I dag spiser mannen pizza på jobben, så jeg tar bare noe lettvindt. Men jeg er glad i å fylle huset med mennesker, så klager gjør jeg slett ikke!!!! Litt sunn mat må jeg få i meg innimellom godsakene da. Kos deg masse i våren! 🙂

    6. Jeg er av dem som helst vil “Ha sommer(tid) hele året”. Det positive er at kveldene brått blir så mye lysere og lengre. Synsk suppe og Slosskamp i Suppa… Ja, du ser jammen mye rart – og jeg ser det også – når du viser meg det! Jeg har forbedringspotensiale i forhold til å “Se” slike ting, men jeg synes det er veldig moro når andre viser vei på den fronten. Det er jo så mange små hverdagsgleder forbundet med den “Seende lekenheten” du legger for dagen!

    7. Jeg reagerer aldri på den tidsforskjellen og har aldri heller hatt trøbbel med mørketida, og sovner like greit i svarte vinternetter som lyse sommernetter.Er vel litt rar sånn sett.. men sånn er det bare 🙂 Fantasi er en god ting å ha.. selv om den leker midt i dine tallerkner 😀

    8. karidansen: Sommertid er fint, når jeg får vendt meg. Jeg sover for lenge om morgenen og er slett ikke trøtt på kvelden. Men jeg setter klokka til å ringe, så opp må jeg bare. Man venner seg til det fort da. 🙂 Jeg ser visst former overalt jeg. Ikke alle som skjønner det før jeg viser det. Et år fant jeg mange isbiter, ingen så hva jeg så, så da måtte jeg tegne det opp for dem. Gøy å leke litt, så øv på!

    9. dedicat: Da er du en av de heldige. Her må det tilvenning til. Men lyset er finfint! Jepp, fantasi kan hjelpe en ut av så mangt, til og med en tallerken med suppe! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg