Hjelp, nye sko!

Innkjøp av nye sko kan være en prøvelse i seg selv. Disse falt i smak hos meg, og ble med hjem. Men så skulle jeg ta dem i bruk da. De klemte plutselig overalt! Det ble en tur inn på nett for å finne løsninger som var greie å gjøre her hjemme. Hadde jeg oppdaget det i butikken, hadde de jo bare sprayet dem med sånn “strekkspray”!

Så var det fram med det rosa fartsdunderet mitt, en hårføner. Jeg gjorde etter alle kunstens regler, tok på tykke sokker, fønte, ventet og fønte igjen. Så skulle skoene avkjøles før jeg prøvde dem igjen. Like ille!

Nytt forsøk. To plastposer ble fylt med vann og lagt ned i skoene. Men første forsøke var det for mye vann i posene. Det var jo bare skotuppen som var trang! Jeg kunne jo ikke blokke ut alt som var! Men etter litt prøving og feiling fikk jeg det på plass.  Så var det ned i frysa med hele greia! Vann som fryser utvider seg, og jammen hjalp det. Nå er skoene helt supre til alle festlighetene i mai. Jeg er litt i tvil om den blå helen? Men om jeg plutselig finner på klær i andre farger, maler jeg over det glatt! Hva gjør du om du får problemer med nye sko?

#foto
18 kommentarer
    1. Smarte triks det der…. føner har jeg forsøkt, men ikke det med vann og fryser …får huske på det til neste gang..men jeg har blitt flinkere til å overveie om de er passe i butikken..etter en del dårlige erfaringer..hehe…:))
      Skoa ser fine ut..og det blå passer jo til det meste det da :)) Kos deg videre i dag <3

    2. Det var et veldig smart tips som jeg skal prøve ut. Jeg pleier å gå de inn litt etter litt hjemme før jeg begynner å bruke de. Men jeg har egentlig alt for mange sko som ikke blir brukt fordi de klemmer litt her og der. Så nå skal skoene fylles med vann poser og fryses 😀
      Det var stilige sko du hadde kjøpt 🙂 Kos deg inn dag 🙂 Her er det brødbaking og vasking på gang før en tur til byen. Klem 🙂

    3. annebe: Ikke lett når skoene sitter perfekt i butikken, og så når man kommer hjem er det vondt? Tror jeg var kald på ben,a og da jeg ble varm igjen, vet man jo hvordan det kan bli. Jeg er fryktelig nøye med å kjøpe sko som passe, ikke sko som bare er pene. Dette er Roots sko og det er et merke jeg hadde første gang da jeg var 17. De lager sko med god passform til mine føtter.Nå ble de supre å bruke! Ha en flott lørdag! 🙂

    4. Ritamarita: Let etter Roots sko, de har så god lest som det heter. Vanligvis kan jeg gå rett ut med dem, men disse var litt høyere enn vanlig. Bomkjøp kan jo bli fryktelig dyrt. Klemser tilbake! 🙂

    5. Åse Helen: Jeg hadde ikke hørt om det før, så jeg måtte prøve. Nå er jeg fornøyd. Jeg også går i skoene litt hjemme, og det var da jeg oppdaget at de klemte på tærne. Kos deg med ditt. Jeg tar det helt med ro i dag. Klemz!

    6. Å du herlige fader,, takk for at jeg ble mann 😛 leer,, men artig å lese 😀 Men nå sliter jo ikke jeg sko og kunne sikkert gått i konfirmasjons skoene ennå,, om ikke ei her hadde protestert vilt 😛 Ha e fin helg 🙂

    7. dedicat: Ja, da har du gode ben, og det skal du være glad for. Det er dyrt for både mann og dame og kjøpe sko som man ikke orker å bruke. Nyt lørdagen!

    8. ingerslilleverden.blogg.no: Jeg fikk et tips om det også. Men så lenge is hjalp, gjemmer jeg det rådet til neste gang! 🙂 Ha en fin dag! 🙂

    9. Jeg må si jeg er imponert over HÆLENE 😛 Jeg orker ikke sånne hæler jeg. Kan bare sitte med sånne sko jeg 🙂 Og særlig om de er trange 😀 Flott tips da 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klemsiklem <3

    10. frodith: Det fine er at har man en god lest på skoen som skomakeren sier, så kan man klare ganske høyt. Er fasongen feil, kan man jo slett ikke gå i det hele tatt.
      Disse skoene kan jeg løpe i!!!! 🙂 Klemser til deg på en regnværsdag 🙂

    11. Den blå hælen gjorde jo susen på skoene! 😀 Det er det som gjør dem originale! Stilig synes jeg. Jammen er du oppfinnsom også. Det var en spesiell måte å “Blokke ut” skoene på. Jeg har føtter som Donald Duck. De passer best i fotformsko. Høye hæler er jeg veldig dårlig til å gå med, men jeg synes det er skikkelig elegant på de som klarer å gå ordentlig når de har høyhælte sko på seg.

    12. karidansen: Jeg likte de skoa, nettop fordi de var litt annerledes. Ikke alltid lett å finne sko, men man får ta det som passer foten best! 🙂

    13. Jammen er du oppfinnsom, det der hadde jeg aldri tenkt på engang! Når sko ikke passer gir jeg dem vekk rett og slett men nå kan jeg jo teste dette 😀 <3 takkfortips 🙂

    14. ladyaugust: Husk at det går best med sko av skinn. Sånne “plastsko” eller skai heter det kanskje, er ikke likevillige nei! Lykke til! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg