Hue under armen!

Fint med salg, for da kjøper jeg digre klær som jeg kan sy om! Mye billigere enn å kjøpe tekstiler i butikken.Denne gangen fant jeg en topp på Lindex. Det var fram med saksa og inn med hodet under armen! Ja, under armen, eller det blir vel hodet i ermet kanskje det heter.

Se på bildet nederst til høyre. Litt av den ene siden klipte jeg vekk som du ser, brettet det inn og sydde langs det hele med en søm. Det skal ikke sys sammen! Nå ble siden i toppen den nye kanten nederst på toppen.Så tredde jeg hodet i ermet og armen der hodet skulle være. Skjønner du? Kanten nederst på bildet, som nå blir et nytt erme, sydde jeg sammen fra midten og mot høyre. Toppen fikk da en snipp ned i den ene siden, og jeg synes det ble morsomt!

 

#foto
12 kommentarer
    1. Smart ..og den så ut til å sitte pent på…selv om jeg ikke helt klarte å henge med på hva som ble hodet og ermer og nederst..hehe…
      Men skulle jeg forsøkt hadde jeg satt meg bedre inn i det…og daaa hadde jeg forstått det vettu :)))
      Omgjøring av klær gir dem et personlig preg..og jeg kunne godt tenkt meg å ta frem symaskinen mer etterhvert…til høsten kanskje :))

    2. annebe: Jeg synes den ble dobbelt så morsom på, når jeg fikk den den veien!! Om du prøver med en trøye uten ermer, så skjønner du nok fort prinsippet. Men ermet må jo være stort nok til at du får inn hodet! Gøy å lage litt selv, for det har ingen maken til. Jeg skulle hatt deg som modell på bildet da, så hadde det blitt litt svung over det hele!!! 🙂

    3. Det får en si…så smart da 🙂 Lekent og kreativt. Jeg for min del kan ikke sy, mne synes det er så gøy å se hvor flinke andre er til og forvandle enke stoff, til vakre og brukendes plagg. Ha en fortsatt god helg 🙂

    4. Oi så luuuurt 😀 Det har jeg heller ikke tenkt på engang. Det er jo superlurt å kjøpe for store klær på salg for ofte er de halv av halv av rød pris…og er de for store går jeg alltid forbi selv om jeg digger plagget/tøyet 😀 DU er LUR du <3 godklæmme 😀

    5. ladyaugust: Skal se du må fram med saks og symaskin du også. Man kan jo få de kuleste klærne på denne måten!!! Jeg digger å fikse klær. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg