Tur i regn.

Har du sett noe så vakkert? Hvitveisen synger på siste verset og mange er nå rosa. Vakre blomster i anemonefamilien.

I går var det yr det meste av dagen, men jeg gikk likevel ut en tur. Fuglene sang og det luktet så godt i det friske været. Når man først har kledd på seg, er det ikke dumt med en tur i regn.

Jeg skikkelig koste meg, fant fioler og noen utsprungne morellblomster også.

Når regnet drypper ned over skogen kommer jammen trollene fram også. Jeg fikk et bilde ser du, før jeg skyndte meg hjem. Det var herlig å gå tur og godt å komme inn i varmen etterpå.Nå skinner sola igjen og skal jeg snart ut på nok en skogstur, for jeg er hundepasser i dag.

#foto
16 kommentarer
    1. Nydelige bilder i regnet 🙂
      I dag skinner solen her hos meg, så da satser jeg på å være ute det meste av dagen. Jeg hadde svømmetimer i går og orka ikke bli våt i regnet etterpå.
      Ha en finfin søndag!

    2. Ritamarita: Det er noe eget og stillferdig ved å gå tur i sånt tussregn. Helt anderledes er det når det stomer og regnet høljer ned! Regnet i går var akkurat sånn passe!!! Nyt søndagen med klem tilbake! 🙂

    3. Fru Stussli: Herlig med variasjon i været. I går grått, tåke og yr, men i dag vakkert solskinn! Du ble nok helt sikkert våt nok i vannet i går, så den skjønner jeg. Ha en strålende dag! 🙂

    4. Herlige bilder! Det er godt å være ute i regnet om man kler seg godt, selv holdt jeg meg inne i går. Bortsett fra en liten tur på hagesenteret dag. 🙂
      Ikke har jeg fått plukket hvitveis i år heller. Men de er jo pene der de står ute i grøftekantene også.
      Ha en fin dag i sola!
      Line

    5. Huset på landet: Hei på deg i våren. Besøke hagesenter er ikke dumt på en regnværsdag. Jeg plukker ikke inn mye blomster jeg heller. Men de første må jeg titte litt ekstra på. Jeg har hvitveis i blomsterbedet, så noen “ofrer” jeg til vasen min hvert år! Kos deg på søndagen! 🙂

    6. Herlige bilder i regnet 🙂 Du er flink å komme deg ut, uansett vær, om alene eller sammen med noen. Og det er herlig. For man bør kose seg med det man liker, uansett vær og selskap 🙂 Jeg gjør også det 🙂 I dag får jeg selskap på en liten tur langs elva 🙂 Og så til mamsen en tur 🙂 Stor og god klem til deg <3

    7. Så vakkert, er jo nesten sånn at man kjenner duften også. Når naturen tar seg et bad i vår regnet, da er det bare å gi seg helt over og ta det inn gjennom alle sanser 🙂 Nyt og ha en fin søndag 🙂

    8. frodith: Det gir meg mye av ro å gå tur alene, men det er fint å dele opplevelser med andre også. Været spiller egentlig ingen rolle når man først har kommet seg ut. Kos deg hos mamsen. Jeg skal ut med hunden til eldstesønnen. Klemsiklem i sola! 🙂

    9. ingerslilleverden.blogg.no: Liljekonvallen? Litt tidlig her enda, men bladene begynner å komme. Jeg har gått i skogen i dag og der var det ganske lunt i dag. Kos deg videre du også! 🙂

    10. Jeg tror aldri jeg har sett en så rosa variant av hvitveis som den øverst til høyre. Den minner om en hageblomst som jeg ikke husker navn på. Den blomsten er mye større og har buskete blader, men ved først øyekast…. Det trollet minner litt om Tralle Tonetroll som var med i serien om Pernille og Mr. Nelson. Husker du dem? Er det du som står der ved treet? 🙂

    11. karidansen: Her er nesten alle hvitveis på sletta rosa nå og det er så vakkert. De minner om julerosen synes jeg! Tralle Tonetroll husker jeg vet du. Kanskje det var han jeg brått fanget i linsa! Jeg står ved treet. Med selvutløser får jeg være med også! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg