Lurer på jeg.

Det er ikke bare ute det blomstrer, det gjør det jammen inne også! Se på den orkideen da, det ser ut som en lite dansedame i midten. Nå er snart denne dagen slutt og jeg har kost meg med besøk av mamma og en av søstrene mine. Vi har skravla, handla og spist sammen. Kjempekoselig. Vi var på Spar Kjøp og så på bunadsdrakter. Så mye fint til en rimelig penge.

Mamma ble dem glade eier av denne. Noe så vakkert. Nå er hun klar til bryllupet til vår slektning. Hva jeg skal ha på meg? Aner ikke enda. Vi har trålet butikkene opp og ned i timer,  men jeg greide ikke bestemme meg. Tror jeg tar den jeg har fra før. Men en blå lang blondekjole blir kjedelg i forhold til denne kanskje?

#ffoto
10 kommentarer
    1. Har lyst på bunad jeg også 🙂 Eller sånn folkedrakter eller bunadsdrakt. Ikkenoe for meg om den hører til noe sted. Fint ute nå, litt kjølig ennå, men herlige farger. Koselig med familien og sosialt 🙂

    2. Det finnes massevis av vakre festdrakter til en ganske rimelig penge. Men man må jo føle seg vel i drakten også. Jeg har en Vestlandsdrakt, og da vet jeg alltid hva jeg skal ha på meg på 17.mai. Bare ikke i år for da drar jeg utenlands og har ikke tenkt å ta drakten med…tror jeg. Du finner nok noe, og hvorfor ikke gå for gjenbruk? Orkideen var nydelig forresten, har aldri tenkt på at det er en dansedame inne i den 🙂

    3. Så den dansedama når du skrev det….som en blomst i blomsten…vakkert :)) Fine de bunadsdraktene , men jeg ønsker meg ikke bunad selv..selv om jeg synes det er kjempefint på andre..du blir sikkert mer enn fin nok i noe du har :)) Så hyggelig med besøk da…Jeg har vært å kjørt mannen og henta ham etter en operasjon i håndleddet i dag jeg..så er ganske sigen nå :))

    4. frodith: Jeg sydde meg bunadsdrakt selv for en del år siden, men jeg hadde ikke tenkt å ha den i bryllupet. Men 17.mai tar jeg den gjerne.Noen ganger har jeg lyst på en “ekte” bunad, men det har blitt med tanken. Jeg har blitt veldig glad i min. Ja, jeg har kost meg i dag. Solskinne og fint var det også. Ha en fin kveld 🙂

    5. margarites: Ja, og de er vakre også. Jeg måtte google og se på din drakt Den var vakker i flere varianter. Jeg har sydd meg en egen drakt og den skal på til 17.mai. God og varm og behagelig, pluss at det er så fint å ha klærne klare til festdagene. Jeg bruker den i konfimasjoner, men til bryllup har jeg lyst på noe annet nå. Selv om selvskapslokalet dit vi skal er en låve, så bunad passer finfint! Jeg liker gjenbruk også, så jeg skal se meg om. Jeg har god tid, enda! Ha en finfin kveld 🙂

    6. annebe: Ble plutselig oppmerksom på den vakre lille damen!!!
      Ikke alle ønsker seg bunad. Jeg har tenkt på det, men det har bare blitt med tanken. Jeg sydde meg en festdrakt selv, og den har gjort nytta i mange år nå! Operasjon stakkars mann da?Min mann skal inn nå i mai og stive av sitt håndledd nummer to. Så dette blir spennende. God bedring til din mann, og ta vare på deg selv nå.

    7. Bunader får jeg ikke til rett og slett, jeg tror jeg føler at det er en slags uniform og hvor du hører til og det er ikke noe for meg for jeg hører egentlig ikke til såklart 🙂 Jeg tror du blir fin uansett hva du tar på. Ha en nydelig dag kjære deg <3 godklæmme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg