Tur og tegning.

Det ble en liten skogtur i dag også, men det blåste så ille at det var egentlig litt kaldt, selv om sola skinte. Men se her da, et rede hadde blåst ned og lå på bakken. Tomt for egg og unger var det der også. Tror nok de får bygge nytt, for midt på bakken kan man da ikke bo trygt. Mannen i huset ble med på tur i dag og det er ikke hverdagskost. Vanligvis går jeg alene, eller med naboen. Men badeseongen nærmer seg!!!! Nei da, han er fin som han er, men litt trim har ingen vondt av. Vi så etter rådyr og elg, men de hadde visst gjemt seg.

Når vi ikke så hverken det ene eller det andre, så tegnet jeg et dyr selv da jeg kom hjem. Ha en fin fortsettelse av søndagen.

#foto
16 kommentarer
    1. Flotte bilder 🙂 Men uff da, at rede har falt ned. Håper det går bra med ungene da. Godt med en tur uansett vær. Vi hadde flere Hjort rett utenfor hagen vår. Prøvde å ta bilde av de, men rakk ikke åpne altandøren før det kom så masse folk som ville ta bilder at Hjorten ble redd å løp.

    2. Lisbeth Pedersen: Trist når byggverket går dukken, men de bygger nok et nytt håper jeg. Tror ikke det hadde værr hverken egg eller unger enda i det rede, for det så helt rent ut? Morsomt med hjort da, de har jeg bare fått bilder av på avstand eller på gård. De er jo så raske! 🙂

    3. Dyret ditt er jo kjempeflott 😀 Så koselig at mannen ville bli med deg på tur i dag. Godt å være to iblant <3
      Jeg har møtt elg èn gang, og ble så redd at når jeg kommer til det stedet så må jeg alltid se litt nøye etter før jeg passerer 🙂

    4. Fruemmel: Tusen takk. Ja mannen ble med, og det er månedsvis siden sist. Han skal inn til en operasjon snart, og sier at nå må han visst begynne å gå tur han også. I dag mente han det var fint å begynne. Ja da, han går milevis i uka på jobb, så han klarer seg fint! Møtt EN elg. Det meste jeg har møtt er vel en flokk på atten da jeg skulle gå til skolen en morgen! Da var jeg ikke mer en tolv år, og ble redd. Men det var bare å gå til skolen likevel. Dyra bare sto er på jordet de! Men jeg har møtt sint elg også, da rygger man med museskritt for ikke å irritere dyret! Man skal ha stor respekt for sånne digre typer!

    5. Jeg gikk inn i skogen, med musikk på ørene. Helt i min egen verden. Brått sto dyret foran meg, og jeg tenkte, jøss for ei rar ku. Elgen hadde nemlig ett bånd rundt halsen. (den bar tydelig en sender av noe slag) Og så så jeg kalven hennes…. DA rygget jeg nokså raskt tilbake for å si det sånn….

    6. Jeg er bare en snartur innom, med en copy-paste -klem , som alle får i dag…;-) Pga jeg er så travel, men man vi jo innom en tur uansett 🙂 Så da blir det sånn i dag…;-) herlig tegning forresten 🙂

    7. karidansen: Ja, hva skal man gjøre da, når man vil se flere dyr!!!! Synes han så litt oppgitt ut. Kanskje jeg ga den et litt vel tungt gevir! 🙂

    8. fine bilder,jeg kom også over et fuglerede på bakken sist sommer og det hadde vokst seg en krans av skogsymre rundt kanten på den :))flink å tegne du,fin elg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg