Nostalgisk!


Jeg ble rent nostalgisk da jeg så en som lekte med et hjul her om dagen!Tenk at unger i dag også finner på slikt! Bildene ble med en gang gjort om til sepiafarget, for her passet det ikke med masse fargevariasjon eller?

Herlig å se på, for det hjulet fikk fart. Til slutt måtte han løpe for livet for å hente det nederst i bakken. Så var det opp igjen, for en ny tur. Skikkelig fin trim. Tror jammen jeg skal lure  meg til litt moro neste gang jeg er i den bakkehellinga, for hjulet ligger der  og venter det!

#foto #trim #nostalgi
27 kommentarer
    1. vakre bilder…….ja er lenge siden vi gjorde sånn du…..barn i dag er mer tekniske og vet hvordan ipad virker,men ikkje hvordan bygge sandslott eller leke slå på ring, spark en pinne…..gjemsel…..eller de andre tingene vi gjorde.

    2. Ååå så herlig …:)…hadde ikke blitt den samme stemningen med masse farger nei 🙂 Ønsker deg en fin ettermiddag og kveld :))

    3. Så herlige bilder! Og du har helt rett, her var det veldig fint uten så mye farger.
      Hihihi, litt av en trim om du gjentar gutten sitt løp med hjulet 😀

    4. cuskima: Nei, det er merkelig stille i gata! Men noen unger holder på enda, så det er håp! Mange blir inspirert av å se andre leke, så vi får håpe det blir en ny trend med det også! 🙂 Tenk så mye moro vi hadde da vi var små!

    5. Mona: Litt av en trim. Lurer på hva folk hadde sagt med meg nedover bakken med et hjul foran og en kjepp i hånda???? Jeg tror jeg velger litt annen trim! Klemsiklem på mandagen! 🙂

    6. ja de aner nesten ikkje hva de går glipp av med å sitte inne hele tiden…..med pad og videospill og nettet.
      Så en artikkel i dag om to på 10 og 12 år i lofoten med helt eget liv på nettet. heldigvis forstår de at det er lek og tull….men….alikevel

    7. Kjempeartig. ikke bare at du fanget stunden som neppe er veldig vanlig.. men satte stunden tilbake til en mer passende tidsalder 🙂 Flinke du 🙂

    8. Kjenner jeg ble nostalgisk 🙂 Vi fant på mye rart når vi var små 🙂 Og noen av tingene leker vel barn fremdeles, men moro å se sånne ting som du så. Fantasien DØR jo om man ikke får finne på litt…og kjede seg litt i forkant 🙂

    9. jada klart de koser seg med data,men i dag ahr vi mer diabetes 2 blandt barn og unge -altså gammelmannsdiabetes som følge av for lite aktivitet for mye dårlig mat og for mye stille sitting
      Mange unge får angst, søvnproblemer og sosiale problemer som følge av for mye tid på nettet og i div media-er jo helt klart at noen må endres og en balanse må finnes 🙂

    10. Ja, helt enig i fargevalget. Ble litt hensatt til “Gamle Dager” – altså 50 – 60-tallet. Bildet der han løper etter hjulet nedover bakken er ekstra stilig! 😀

    11. Jeg er gammel (av år altså) så det var i min oppvekst at vi drev med slikt. Min bror og jeg fikk tak i et hjul og jeg ble like flink som ham. Det var ikke så ofte det kom en bil da så veiene var greie å leke på. Og jeg var ekspert i å kaste på stikka med femører. Jeg fikk være med men guttene likte ikke å bli slått av en jente. Og hjemme sa far at det passet seg ikke for en jente å gjøre noe slikt. Så det guttene gjorde åpenlyst måtte jeg snike meg til. Det samme med “å kappe land”. Da lagde vi en runding der det var jord og så kaste vi en spiss kniv ned i jorden og så lagde vi en strek tvers over. Jeg husker ikke helt hvordan vi vant men vi fikk en større bit for hvert kast. Det var rart at så mye ikke passet for jenter. Særlig fordi jeg fikk lov til å hogge ved. Det var jo nyttig. Under krigen så fikk vi mye dårlig ved. Jeg husker at jeg brukte en jernkile får å få delt de med mange kvister. Men det likte jeg så jeg gav meg aldri. Osp var best for den gled øksen lett igjennom. Penger var det lite av så vi måtte finne på noe selv. Jeg arvet en liten “flatbånning” som far hadde laget til min bror. Den var jeg ute med og fisket. Særlig pir. (små makreller). Jeg tror at alt jeg gjorde den gangen var med på at jeg som voksen kunne ordne mye selv uten å bry mannfolkene med alt mulig. Men tiden vi lever i nå liker jeg mye bedre. Bare det å kunne lage malerier av fotoene mine er jo helt topp. Før brukte jeg bare pensel og maling. På dataen kan jeg jo ta angre og så fortsette slik til jeg er fornøyd. Jeg har mange bilder på Flickr så hvis du vil ta en titt så er adressen denne: https://www.flickr.com/photos/elleander/ Ha en fin dag.

    12. Helt enig for nå ser de ut som bilder fra gamle dager. Nydelige bilder og flott behandlet. Du var veldig heldig med disse.

    13. Elleander: Morsomt å lese fra ditt liv! Ja, det var andre tider, det skal være visst. Jeg skal titte innom deg og bildene dine etterpå. Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg