Jordbærdrikke og epleskiver.


I går kveld sa jeg at om det regnet i dag skulle jeg unne meg en diger kopp kakao med krem etter jobben. Men det regnet så ille, at jeg dro rett hjem. Jeg kunne jo laget kakao selv, men plutselig fikk jeg lyst på jordbærdrikke. Vet du ikke hva det er? En stor skje jordbærsyltetøy og to desiliter glovarmt vann. Herlig søtt og varmende på en guffen dag. Med noen epleskiver ble det helt barndom! Lille kanin krøp inntil koppen for å varme seg så det ut som. 


Kaninen vant jeg i går på barnebarnets skoleavslutning. Søt! Epleskiver fikk meg til å savne vedovnen. Da jeg var liten stekte vi ofte epleskiver på svartovnen på sånne regnværdager da vi kom fra skolen. Med et dryss av sukker og kanel, smakte selv de sureste eplene godt. Jeg får gylle mine litt i smør i stekepanne. Så brer duften seg over huset og jeg kan nyte dagen, selv om det regner!

#foto
10 kommentarer
    1. Aldri prøvd sånn jordbærdrikke ..hørtes fristende ut så prøver nok det 🙂 Kaninen var kjempesøt..og koselig å være med på skoleavsluttning da :)) Vakre bilder <3

    2. annebe: I går var det så fint vær. Ungene badet som bare den, selv om det ikke var stort varme i vannet. I dag er det regn,så da koser man seg inne. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg