Kake til bryllup.


Sånn, nå var den klar. Men jeg skal ha på friske jordbær og flere blomster i morgen. Jeg har vist den før her på bloggen, men pyntingen blir aldri helt lik.

Sånn ble den til brudeparet vi feiret i fjor. Denne kaken liker jeg og lage til kjærestepar eller brudepar.

Litt tid tar det, men når resultatet blir bra, er det verdt det! Det skal hakkes mandler til bunnen, kokes krem til fyllet, lages sjokoladekrem, marsipan skal kjevles og skjæres ut. Jeg baker den gjerne et par dager i forveien, for jeg liker at den “setter” seg litt, for fyllkremen inne i kaka har gelatin.  

I dag har jeg montert det hele sammen og det ble både perler, hjerter og blomster til slutt. Blomstene skal jeg finne nye til i morgen da, for de må jo være helt friske. Nå er gaven pakket inn og vi er klare for morgendagens fest! 

#foto #bryllup # kake #mat
22 kommentarer

Siste innlegg