Så var det virkelig sommer!

Litt nostalgisk i dag!

 

 

Jeg vokste opp på bondelandet, derfor er minnene om gårdsdrift fremtredende.

Høyonn med timotei og ståltråd som holdt kuer og hester på sin plass, blomsterenger med summing av insekter og svalereder oppunder taket på uthusene. Men jeg har også fine minner om gode måltider, innredning og hjemmehygge, familie, dyreliv og turer i skogen. Utrolig takknemlig for mine minner, for de gjør meg til den jeg er i dag. God råd hadde vi aldri, men vi hadde tid og omsorg for alt liv og for hverandre.

Måtte bare vise dere noen sommerminner fra tidligere. Sånn kan vi få det fram over dere. Nå begynner det! Årets sommer er her!

#foto
12 kommentarer
    1. Koselige sommerminner..vi også bodde landelig til. :)). og jeg så kuer fra vinduet på rommet mitt, skulle gjøre lekser men bar satt og så ut og drømte meg bort…hehe…Klem<3

    2. Vakkert både i bilder og tekst.. ingen tvil om at det vekte gode minner når du satte sammen dette 🙂 Her er jo en liten plass, så kontakten med naturen har vært tett . Var like før jeg dro inn duften av slåttonn og kyr på beite,, 😀 koselig

    3. dedicat: Ja, det er fine minner som det er koselig å tenke på. Her har de slått gresset på enga og det dufter så godt! Ha en fin kveld 🙂

    4. Vakre fotomontasjer er ett av dine varemerker! Guri, så sint den ene kua ser ut bare på grunn av tegningene i fjeset. Hun er ku – varianten av medlemmene i B-gjengen(Fra Donald Duck)
      Jeg vokste også opp på gard, men faren min sluttet med mjølkeproduksjon før jeg ble født. Vi hadde kalver om sommeren et par – tre år.. Dem koste jeg mye med. Ellers bor jeg jo på gard i dag også. Her er det fullt fjøset, men dyra er ikke mine i og med at jeg leier det ut. Det er trivelig med dyr, men man blir veldig bundet hvis man driver med mjølk – eller kjøttproduksjon. 🙂

    5. Så fint du sier det. Nå begynner det……
      Bildene dine er som alltid fine. Utenfra ser gårdslivet romantisk ut, men regner med det kunne bli mange harde tak. Og den materielle velstanden er ikke det som lager et godt liv. Det er det som menneskene greier å skape sammen.

    6. karidansen: Mø, eller blir det bø!!!! 🙂 Litt av ei ku det der ja! Ja, den som har vokst opp på gård, vet hva som kreves. Men jeg husker det som godt med familien omkring meg. Det var dumt noen ganger at vi ikke kunne gjøre som vi ville, men dyrene måtte alltid gå foran. Sånn var det bare! Ha en finfin dag! 🙂

    7. BforB: Føler det som en begynnesle etter St.Hans. Gårdsliv er trivelig, men krevende.Jeg savner det mange ganger, for det var et godt liv. Jeg har aldri vært på ferie med mine foreldre, men så mye fin tid vi hadde sammen hele sommeren. Gode minner! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg