Hjertets minnebok.

Det er en himmelsk tid vi er inne i nå. Dufter, fuglesang og dyreliv i skog og mark. Så vakkert kan himlen speile seg i et vann, og vannplantene blir som tegninger i et maleri! Vi har hatt noen fine kvelden innimellom og da gjelder det å komme seg ut.. Edderkoppene spinner sine nett så tynne at det ser ut som om den henger i løse luften. Rådyrene er på vakt, for de har kalver i gresset, uten at vi ser dem bestandig. Utrolig morsomt å møte dem der i gressenga.

Her blomster prestekragene nå, så vi kan gå ut å forsøke oss med blomstens spådom om elsker, elsker ikke som vi gjorde dag vi var små. Håper du også nyter forsommeren og samler minner til hjertets minnebok. 

16 kommentarer
    1. Ja, nå er jeg kjempeflink til å ta bilder! Jeg ønsker å skape så mange minnebøker jeg bare klarer 🙂
      Så flotte bilder, og så morsom at du kom så nær, til tross for at de har barn 😉

    2. Det synet har jeg kun sett en gang.. i fjor når vi var i barndåp til oldebarnet vårt i nord Trøndelag. Jeg er jo en morgen fuggel.. og da røkte jeg.. så når jeg kom ut så kom det flere over bakkekanten bak huset. Men hadde jeg kamera? neida.. og ikke blogga jeg heller da. Og nyter.. tjaa.. har vel egentlig ikke fått nytt så mye enda.. men det kommer 🙂 Du er bare så dyktig 🙂

    3. Ja, nydelige bilder! 😀 Jeg sliter litt med collager, for jeg får ikke til å forminske og forstørre bildene mine. Jeg får heller ikke til å lage utsnitt. 😛

    4. Flotte bilder, rådyr ser jeg ikke så ofte – bare av og til i skumringen når vi dra til campingvognen i Hardanger. Der er det mange, og det er like gøy de gangene jeg ser et fort blikk på dem når vi kjører forbi. Sommeren her er litt lunefull, varm en dag og sur og kald den neste. I dag har det vært regn, og enda går jeg og venter på å kunne finne frem shortsen. Blir vel først i Italia det, men sommerminner samler jeg hele tiden likevel 🙂

    5. dedicat: Oy, her ser jeg det hvert eneste år, og ofte enda nærmere enn dette også. Ikke alltid kameraet er raskt nok, men gøy er det! Noen ganger har jeg bare vært helt stille og sett også, for kameraklikken kan skremme dem litt om jeg er for nær! 🙂

    6. margarites: Her er det veldig mange rådyr i nærheten. Naboen fikk til og med en løpende opp trappa i hagen her om dagen! Italia hørtes herlig ut. Her blir det Norge i år, så det er vel bare å ta med seg votter og lue! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg