Minner….

I helga som var besøkte jeg mitt barndoms rike. Herlig å gå innover i kjente landskap. Men hjelp som stiene gror igjen. Skogen bugnet nå av bær, sopp og blomster, så det var fint å vandre innover under grantrærne og kjenne duften av kvae og mose. 

Søsteren min hadde fødselsdag og det ble feiret i fjøset der hjemme! Tenk da jeg var liten var det kuer, kalver og griser i disse rommene.  Men nå er det familien helt private lille “selskapslokale”.Ingen melk blir lenger helt i melkesilen, så den tok vare på kaffeposene.

Søsteren er flinkt il å dekorere, så jammen ble det fint med Norgesglass med lys, blomster fra hagen og bilder på veggene. Pluss ski!

Morsomt å se hva man brukte før i tiden. Skisko i lær og treski med rottefellabindinger, pluss mye annet. Vi pratet barndom, spiste god mat og hygget oss. Nok en gang fikk jeg nye minner.

#foto
15 kommentarer
    1. neimen du så koselig,og mye av disse tingene ligger rundt omkring i fjøsen vår også.Hmmmm som dere frister no fikk eg også lyst til å rydde fjøs littegrann hi hi.
      Blir nok ikke selskapslokaler,men litt maling på vegga ,rydding,kasting og henge opp div så kunne vår fjøs blitt litt trivligere også

    2. fruensvilje: Fjøset bruker vi mye, til både det ene og det andre. Når man først har ryddet er det bare å sette på varmen før vi skal bruke det. Her er veggene malt, alt er skurt ned skikkelig og det er lagt vegg til vegg teppe, og det luner godt på murgulvet. Hos oss er det vel heller et hyggelig sted å være en akkurat et stivt lokale ja. Trivelig er det virkelig. Kan anbefales.:)

    3. Atter veldig fine bilder fra deg. Og jeg tror at søsteren til søsteren er like så kreativ :))).
      Men det så veldig hyggelig ut. Og det å mimre kan gi nye minner, som du skriver :).

    4. Vakkert og spennende.. og det er noe med de barndomstrakter. Men nå fløtta jo jeg hjem allerede i 1972… leeer. og det er lenge sida 😛

    5. Så deilig med sånne minner 🙂 Og kos med den feiringen i fjøset da, blir spesiell stemning da <3 Kos deg med kvelden Natheless <3 Klemsiklem og en til <3

    6. Det er tydelig at det ligge i slekta – det med den evnen til å pynte opp og se uvanlige løsninger og muligheter! Riktig så trivelig ser det ut til å være i der det en gang var fjøs!:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg