Nyter sensommeren.

Så vakkert det plutselig ble nå denne helga. De sier at det skal fortsette, så vi nyter dagene. I går kveld fikk vi makrell av noen venner, og den ble stekt og spist i solnedgangen. Det smakte.

Men i kveld hadde vi også lyst på noe godt. Da ble det raskt satt en gjærdeig.  Kanelsnurre og rundstykker får det jammen til å dufte godt i huset. Nå gleder jeg meg til ferske rundstykker med ost på. Og kvelden i dag? Den blir vellike fin som i går her hos oss? Litt skyer, men hva gjør det. Det er jo da det blir fine farger!

Men nei, det ble ingen farger??? I hvert fall ikke enda. Grå skyer, hva betyr det tro? Regn? Ja, det gjelder å nyte sensommerdagene, for vi vet visst aldri hva som venter oss i morgen, uansett hva de sier på nyhetene. Ha en herlig kveld, uansett fargespill eller ikke.

#foto
13 kommentarer
    1. Så flotte bilder! Og sensommeren må helt klart nytes, vi skal leve på disse minnene vi nå får i mange måneder fremover.
      Lukten av fersk gjærbakst , er en av de beste luktene jeg vet. Og ferske rundstykker med brunost..nam, nam <3

    2. nydelige bilder og du frister som vanlig 🙂 vi prøvde fiskestangen i går kveld,store stim med stor fin makrell svømte rolig forbi uten å være på hugget ( men men sånn er fiskelykken hi hi.
      Fargane på himmelen kommer tidlig på morrakvisten,våkner jeg i 5-6 tiden er himmelen helt rød 🙂

    3. karidansen: Har nytt helga ja, i sommersol. Makrell er godt. Mannen i huset, pluss svigerfar fisker stadig, så makrell blir det nå og da. Ha en strålende dag!

    4. fruensvilje: Ja, den makrellen er en luring noen ganger. Men kanskje dere får fisk en annen dag? Ja, i går var himmelen helt fantastisk på morgenen, men det ble ikke bilder da. Men vi prøver å kose oss både du og jeg, uansett lys, farger og vær, tenker jeg. Nyt dagen! 🙂

    5. Hanne: Det er så vakkert om dagen, så det gjelder å nyte når man kan. Her er det jobbing nå, men i ettermiddag skal jeg ut i naturen. Ha en herlig dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg