Kveldstanker!


Ja, det er kveld og jeg er sliten, men kan jeg si at jeg er det da? Mange himler litt med øynene når jeg sier at jeg jobber. Jeg er jo hjemme jo, hver dag, nesten! Man jobber ikke da vel? Ikke behøver jeg å “style” meg opp, ikke behøver jeg å smøre matpakke og ikke behøver jeg å kjøre avsted hver dag. Så da jobber man vel ikke da? Merkelig tankesett av folk. De som jobber på kontor gjør vel det samme som meg eller? Skriver til krampa tar dem og så skriver de litt til, eller gjør de ikke? Som freelands er i hvert fall ikke jeg respektert av alle skjønner jeg. Ja, jeg har det godt, men det rare er at i perioder jobber jeg mer enn åtte timer hver dag, men jeg fordeler det over hele dagen. Jeg kan gå til en venninne om jeg vil, jeg kan trimme midt på dagen og jeg kan sette meg litt lenger med en kopp kaffe i solveggen. Fleksitid kalles det av de som “jobber”, men jeg er jo bare hjemme. Men jeg blåser i dem, for jeg vet selv hva jeg gjør, og det er det viktigste. Hva mener du, er det ikke jobb når man arbeider hjemmefra? Må man ut, for at det skal kalles jobb tro?

#foto “#jobb
17 kommentarer
    1. Nei, man må ikke ut for å jobbe. Det som gir en glede å holde på med OG som kanskje gir en penger må kunne kalles jobb. Men mange jobber også hjemme uten å få penger, og det er ikke noe å KIMSE av 🙂 man definerer selv. Klemsiklem <3

    2. Klart det er jobb selv om man ikke drar på “kontoret”…kanskje noen misunner deg litt at du kan styre tiden litt selv :)) Jeg jobber jo ikke noe for tiden…men er sliten for det jeg…:)) Skulle ønske jeg var så heldig at jeg kunne jobbe…men akkurat nå er det jobb nok å mestre hverdagen sånn nogenlunde :)) Håper du får litt overskudd igjen …flotte bilder også :)) Klem fra Mjøndalen <3

    3. Å jobbe hjemme krever kanskje mer sjøldisiplin, for det er ingen som i første omgang reagerer om man ikke “kommer på jobb”. Det blir jo ikke mye penger ut av det hvis man sluntrer unna, ikke holder tidsfrister og lurer seg sjøl. Vi skal ikke behøve å forsvare valgene vi tar overfor andre, men det er fort gjort å gjøre det. Klarer vi å gi blaffen i andres synsing og mening – og samtidig la andre styre med sitt, så har vi det best! Jeg kunne tenkt meg å ha rundt 60% lønnet arbeid og vært freelance resten. Jeg trenger tryggheten ved å ha noe fast inntekt.Jeg synes du er tøff som jobber hjemme! 😀

    4. Klart det er jobb selv om du jobber hjemmenfra!! For mange år siden var jeg dagmamma (hvit). Jeg hadde egne barn hjemme og et par småtroll til. Når noen spurte og jeg sa at jeg var hjemme med barna, eller var dagmamma, så følte jeg at det ikke var verdt noe! Men for meg var det riktig, og jeg fikk tid med barna når de var små. Og jammen er det jobb! Ingenting gjør seg selv, og det blir heller ingen penger om man ikke gjør noe “ordentlig”. Så jobben kan absolutt gjøres hjemmenfra!

    5. annebe: Ja, det er mange mennesker som “bedømmer” andre uten å ane hva som foregår. Ja, jeg skulle ønske du snart ble i farten igjen, og alle andre også. Godt å kunne være i aktivitet. Overskuddet kommer nok hos meg, bare jeg får sove litt bedre!!!!! Takk for klemmen, den varmet. Klem tilbake!!!!!

    6. karidansen: Ja, man må være strukturert. Jeg har mange leveringsfrister å overholde som alle andre i arbeidslivet. Men jeg trives på denne måten. Fint å kunne dele opp dagen om jeg vil. Jeg hadde det samme da jeg fikk på skole, hjemme, brevkurs! Ingen skjønte at det var stress. Husker sukkene da jeg skulle opp til eksamen. De mente jeg aldri ville klare det! Men jeg fant ut hva det var. Mange hadde begynt som meg, men de hadde ikke gjennomført. Man må være motivert for sånt ja. Ja, hjemmearbeide passer meg!

    7. margarites: Hadde litt gøy en gang da vi spurte hva folk hadde sagt om vi naboene hadde byttet jobb. Om jeg tok meg av naboens unger og stelte hennes hus, og hun tok over mitt, hadde vi jobb da? Mange måtte le da, for da forsto de. Å jobbe med barn hjemme, er jammen jobb, det har jeg gjort også. Ha en strålende kveld!

    8. Din jobb er like mye en jobb som enhver annen!! 🙂 At du er så heldig å kunne utnytte deg av fleksitid er jo bare fantastisk, har ingen tvil om at du jobbet det inn og vel så det i løpet av en dag. 🙂 Her Ser du hvertfall at det er mange som ikke tenker sånn.. 🙂

    9. dedicat: Jepp, skitt heller. Jeg vet da i hvert fall hva jeg gjør selv! Så lenge vi her hjemme er fornøyde, er det greit! Ha en herlig dag! Hos deg er det vel fortsatt finvær. Her regner det skikkelig nå! 🙂

    10. fruensvilje: Enig, det er merkelig. Folk kommer med noen sånne liksomtrøstende kommentarer. Jeg må jo le inni meg noen ganger, for det når visst ikke inn at jeg jobber. Tenk at man kan sitte i sola og lese midt på dagen da, blader og bøker til og med! Svært få forstår at det kalles jobb. Man må lese for å kunne skrive tekster som er sanne.Rart hva folk er opptatt av ja. Ha en flotters dag!

    11. Hanne: Ja, jeg bryr meg egentlig ikke om hva andre mener, men man får litt bakoversveis når folk tror jeg er lat. Lat vet jeg selv at jeg ikke er, man vil forsvare seg da. Men det er disse kommentarene om at jeg ikke aner hvordan andre som jobber har det, som kan irritere meg litt. Ha en smilende dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg