Ikke enda!


Ikke jul enda, men dette fikk jeg julestemning av. Jeg var som jeg tidligere har fortalt på marked i helga, og det ble med hjem både fine skrin, røde konfektformer, røde lys og et par engler. Litt julefølelse ble det over det hele. Enda er det tre måneder til julen, men skal man ikke forberede seg slitt tidligere tro? Godt for alt som er i hus. 


En tur innom et kjøpesenter ble det også, og jeg kjøpte meg en vest i skinnimitasjon. Ikke lett å fotografer den, men bildet ti venstre viser farge og mønster. Gleder meg til å ta den på i høst. Gøy med litt nytt når til en ny årstid. I dag regner det igjen her, så sensommeren er visst over for denne gang. Nå skal jeg legge fram saueskinnene og det blir bruk av masse stearinlys framover. Høsten skal nytes!

Ellers må jeg skryte litt av snart ferdig utført jobb. Fortsatt litt igjen, men boka kommer oktober/november. Jeg har ikke fortalt så mye om hva jeg jobber med her på bloggen, men jeg er altså tekstforfatter i dette firmaet. Nå er det innspurt, så dagene går unna kan man si. Alltid blir det noe på slutten som må rettes opp eller strykes. Men det er gøy å være med på sånt! Føles litt som julaften hver gang et prosjekt er klart. Så julestemningen er på plass allerede hos meg.

#foto, #tekst
18 kommentarer
    1. Margrethe: Ja, jeg har det fint,men innspurt er ikke alltid like gøy. Mye stress om dagen kan man si. Men vi kommer vel i mål denne gangen også.

    2. Koselige ting du hadde kjøpt…glad i jula men synes den forrige nettopp var ferdig..hehe..
      Ser stilig ut den vesten da 🙂
      Gøy å høre litt om hva du jobber med ..spennende å være med på slike prosjekter..og jeg kan tenke meg du har mye å bidra med :)) Kos deg videre i dag<3

    3. annebe: Ja, jula kommer fort igjen den. Gøy med litt nytt da, selv om dette var vel tidlig for meg også.
      Gleder meg til å bruke vesten. Fin høstfarge på den.
      Ja, på jobben bruker jeg mye av kreativiteten min. Denne gangen bare skriver jeg og har med ett og annet bilde, mens andre ganger lager jeg masse mat, styler til oppsett og foto og finner på nye ting, utrolig spennende oppgaver. Men hadde jeg ikke begynt å blogge for mange år siden, hadde jeg heller aldri funnet ut at jeg kunne klare dette, eller begynt å jobbe her. Så hurra for blogging.

    4. Julen er like om hjørnet den. Men den kommer alltid brått på, uansett. En tid på året som jeg tidligere syntes var den vakreste, men som jeg nå synes er slitsom og dyr 😉 Men vakker er den jo likevel. Alle fargene, og lunheten, gir jo god næring til sjelen <3
      Det er alltid kjekt med nye klær. Selv kjøpte jeg flere nye klesplagg når jeg var på Rhodos. Men jeg har jo god grunn da. For jeg har kvittet meg med alle klærne, og begynt på helt ny garderobe. Det er fordi jeg har slanket meg veldig. Fant mye fint i utlandet 🙂
      Spennende jobb har du jo. Kunne tenkt meg å gjøre litt sånn jeg også 🙂 Har jo en bror som driver forlag, pluss to venninner som jobber i et annet forlag. Så noe sånt kunne jeg gjerne gjort jeg også 🙂 Kjekt å lese litt om hva du driver med, og er imponert over hva du får til <3
      Ha en fortsatt fin dag <3

    5. Eva: Jeg elsker julen, og for meg skal den ikke være dyr??!!! Jeg lager mye selv, og mat må vi jo ha uansett. Her er det bare barn og barnebarn som får litt ekstra.Men vi har snakket med dem, så de har alltid visst at vi ikke tømmer kontoen akkurat! Til de vi er sammen med på julaften kan gaven like godt være et selvskrevet dikt som en pose karameller. For meg er det viktigst at julen er hygge med familie og venner. Men det er ikke så lett å bestemme over andre da. Men jeg tror det er viktig å gjøre det som gir deg glede og blåse i hva andre mener. Så flink du har vært da. Gratulerer med nedgang. Jeg strever selv for tiden, men det går fryktelig sakte. Men nedover går det, så jeg drømmer om en ny julekjole! Morsomt med nye klær, men jeg vil ikke kjøpe noe enda. Ja, jobben er artig. Sprø da vel, om du kjenner noen som driver forlag er jo mulighetene der. Følg drømmen. Klem fra meg.

    6. Ja det er veldig sant.. I år skal vi feire jula her hjemme.. er jo annet hvert år til vår sønn i sår. Men alle årstider har sin sjarm. Og denne høsten har jo slått sommeren ned i skoa.. Og jeg må si jeg er imponert.. Jeg har jo hatt ei diktbok i magen i mange år.. men den har ikke blitt født ennå 😛

    7. dedicat: Ja, vi også veksler på hva vi gjør i jula og det er trivelig. Godt å ha noe å glede seg til framover.
      Ikke lett å få gitt ut noe av mitt eget, men jeg lager ofte sånne fotobøker i Japan Foto.Der kan jeg sette inn tekster med bilder og lage meg bøker til meg selv og mine i hvert fall.Om jeg bruker mykt omslag blir det ikke så dyrt heller. Fine julegaver da, med en bok med dine dikt! 🙂 Jobb på! Kanskje du finner deg et forlag og blir berømt. Da må du selge meg et signert eksemplar altså!

    8. Spennende jobb da 🙂 Visste ikke mye om den jobben nei, men du er en kunstner i mine øyne, og jeg tenkte det var hovedjobben din jeg 🙂 Snart jul…men ikke riktig ennå 🙂 Lurer på om jeg skal gjøre mest mulig nå snart, og late meg i desember… 😉 klemmer <3

    9. frodith: Ikke en dag er lik hos meg kan man si. Noen ganger er det rolig, men så dundrer det til, da rekker jeg ikke annet enn jobb for en stund. Jeg er heldig som kan jobbe hjemmefra og bare være på kontoret av og til. Det gjør at jeg disponerer tiden min som jeg vil.Ja i desember skal jeg bare kose meg. Hos meg er det ikke stress med denne høytiden, men kos og hygge som står på planen. Klemsiklem 🙂

    10. Så utrolig gøy og spennende jobb 😀
      Julestemning ja… Haha, i går bestite jeg faktisk “Elf on the shelf”, hørt om han? En tradosjin fra usa, utrolig gøy. En liten alv sm finnner på all verdens før jul. Her tenkte vi sette han frem 1 desember- og bruke han frem til julaften. Bir et spennende prosjekt 😀 Blir istedet for kalender til ungene. Gleder meg som en unge selv, haha 😉

    11. ingerslilleverden.blogg.no: Elf ja, det ligner litt det jeg gjorde med mine unger da de var små. Vi hadde en liten kurv med lokk som hang på veggen, og hver dag la nissen en beskjed eller et eller annet i kurven. Det kunne være en beskjed om at noe var gjemt som fisk i stua, altså på gulvet, eller vi skulle til byen. Lå det pepperkakeformer i den ble det baking osv. Utrolig gøy og jeg kunne hver kveld planlegge det som passet neste dag, Ungene elsket det. Det blir flott for deg og dine tenker jeg med den alfen. Synes forresten den ligner en nisse jeg da.Ha en herlig kveld 🙂

    12. Så spennende med boken! Og jul er koselig, den beste tiden i året. Jeg har vært i fler julehus i Europa om sommeren, men det blir liksom litt feil…. Men nå er det snart lov å begynne å forberede høytiden, for en del ting tar tid. Og jeg ser alltid to ganger på juleting når jeg ser dem. Men fra november er det i hvert fall lov å begynne å tenke jul! (Og litt nå 🙂 )

    13. Ja, høsten skal også nytes – og den har sin sjarm med peiskos og stearinlys – samt vakre farger. Skjønner godt at du synes det er stas å være med på bokprosjekt. Sikkert julegave under treet for mange dette!:)

    14. karidansen: Jepp, jeg er klar med de fleste gavene nå! Nei da, jeg skal ha litt annet til barnebarna da. Koser meg i høsten jeg. Ha en finfin dag! 🙂

    15. margarites: Ja, jeg elsker julen med adventstid og romjul. Den tiden skal nytes uten stress. Julehus er gøy. Jeg var i ett i Budapest en gang, tror jeg det var, og har aldri glemt det! Skal man bli klar, så må man begynne å planlegge litt ja. Jeg lager en del dekorasjoner og kranser selv, så snart skal jeg i skogen etter mose og kongler.Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg