Pent er det ikke!


Hva i all verden er dette, tenkte mannen i huset ,og dyttet det rett i søppelsekken. Det samme gjorde han i fjor, og jeg sa ifra. Vanligvis er det jeg som rydder i hagen, men ser han sånt som dette, bærer han det vekk. Jeg var heldig i år, for sekken var ikke kastet enda!!!! Men det var denne brune fletta da, så han ikke den?


Jeg vet det ikke er særlig pent å se på. Dagliljene har lange blader, som jeg liker å ta var på til dekorasjonsfletter. Når jeg nettopp har klipt det ned, er det så stivt at det nesten er umulig å jobbe med, så jeg foretrekker at det blir litt vått og brunt først. Så i år strevde jeg sammen en flette og bandt sammen en bunt med gress i blomsterbedet. Nå ser han at det ikke skal kastes tenkte jeg. Jeg synes ikke det var så stygt å se på, men det forsvant plutselig likevel. Han kunne vel spurt hva jeg drev med, for han måtte da se fletten?


Jeg er enig i at hagen må ryddes, for ellers blir det mye annet enn blomster tror jeg. Men husdyret mitt leopardsneglen får bli. Den rydder jo opp. Den på den øverste bildet i dette kollasj lot jeg også være, for det kan kanskje bli en sommerfugl til neste år eller?


Jeg klarte å redde litt gress da, så jeg flettet fire små kranser. Resten av gresset hadde råtnet i plastposen, så det var det i år også. Nå står de til tørk stramt rundt en flaske, til de er tørre. Pent er det ikke, enda, men det kan bli fint når jeg setter opp en dekorasjon og bruker de små flettekransene til furu og edelgran. Neste år får jeg skrive et skilt om at det er forbudt å kaste dette, før jeg har blitt spurt. Nå får jeg ta en tur i skogen og finne litt gress der i stedet.

#hage #foto
14 kommentarer
    1. he he,du er no heldige også da som har en mann som rydder i hagen :)) du får forklare ham att du vil beholde disse bladene 🙂 kransene var søte dei,og kjenner eg deg rett blir det flotte dekorasjoner 🙂

    2. Haha, uff sånt skjer jo. Godt at han er så ryddig av seg tenker jeg da, men på den andre siden gleder jeg meg til å se hvordan du bruker fletten om en stund. Hvis du viser det frem på bloggen 😉

    3. fruensvilje: Ja da, jeg forklarer og jeg forklarer, men det er ikke lett å skjønne alt jeg finner på da. Kransene skal brukes de. Jeg har laget sånne i mange år, men ikke i fjor da, og jammen gikk det nesten galt i år også. Mannen er sykmeldt etter en stor operasjon i venstrer hånden, men han bruker høyre, og er glad han kan gjøre litt. 🙂

    4. Vanligvis er det vi damene som har “kastedilla”. Slik var det i alle fall da jeg var gift! Spennende å se hva du får ut av kransene. Du ser skjønnhet og muligheter i det meste, du! 😀

    5. karidansen: Gøy å bruke hva man har for hånden. Mye fint i naturen. Gleder meg til å ta turen i skogen etter mer materiale en dag! Lurt å plukke inn kongler og mose før frosten. 🙂

    6. Menn og kvinner tenker ikke likt. Det menn ser som ubrukelig, ser vi kvinner skjønnhet i, og det vi kvinner ser som ubrukelig, kan i mannens verden ha en nytteverdi 😉
      Sånn er det bare. Men hva det blir av de kransene, det gleder jeg meg veldig til å se 🙂 Så jeg skal vente i spenning 🙂

    7. For en herlig leopardsnegle 🙂 Fin flette etter min smak, man må visst si RETT ut om ting man vil beholde noen ganger. Vanskelig for andre å se kanskje, selv om vi ser tydelig og klart skjønnheten selv 🙂 Kanskje kjønnsforskjeller også…?

    8. Menn ser ikke sånne fine detaljer he he, skal bare rydde de, ikke tenke og gruble som oss damer. Så bra å endelig se noen andre snegler en de brune og ekle slimete brunsneglene 🙁 de er det flust av hos meg i alle fall. Første gang jeg ser noen som fletter som dette av ting i hagen, utrolig fint og kreativt 🙂

    9. Eva: Ja, det gjør vi og det er helt greit. Jeg bruker dem i en og annen dekorasjon tenker jeg, så det er nok ikke så spennende. Jeg viser det nok fram. Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg