Trollkrem og tyttebær


Skogen bugner av bær om dagen. Mannen i huset elsker å plukke dem. Så her ble det tyttebær i mengder før helga.

 
I går ble det sylting, og hjelp så masse vi hadde. Godt å dele med seg til de som ikke selv kan komme seg ut bestandig. Noen går ferdigsyltet og andre kom og hentet noen kilo friske bær.


Etter at alt var klart, ble det trollkrem! Når man koker syltetøy blir det jo litt skum som må fjernes, og jammen følger det med bær også. Kan tro det ble godt med vaniljesaus over! Det å plukke bær, gleder mange ganger det!

#foto #natur #høst #friluftsliv
16 kommentarer
    1. fruensvilje: Ja, det ble mye, men det er jo hyggelig å dele med seg. Trollkrem er høstdessert nummer en for oss. Herlig smak, og så fin farge! Kos deg i høsten! .)

    2. Wow ..her var det mye bær..har jo plukket en del vi også..mest blåbær så håper å få til en tyttebærtur til 🙂 Trollkrem tror jeg ikke jeg har smakt siden kjøkkenskolen i barndommen…men det er godt minnes jeg :)) Bildene er som vanlig flotte og inspirerende :))

    3. annebe: Har aldri sett maken til tyttebær oppe mellom Fagernes og Dokka. Guttene plukket i mengder, og da de gikk,var det like mye igjen! Trollkrem er godt med vaniljesaus, så det må du prøve igjen. Lettvint og raskt da 🙂 Takk for hyggelige ord og ha en fin mandag!

    4. Her var det mye tyttebær! Så du har hatt hjelp av en flittig plukker. Tyttebærsyltetøy er godt, og kan jo brukes til alt! Kaker, middag og ikke minst på brødskiven. Og trollkrem så klart :0)

    5. Så mange flotte bær, du er heldig, her er det ingen bær lenger, og det er lenge siden de ble borte. Rart. Men jeg var i Hedmark for noen uker siden, og jeg har aldri i mitt liv sett så mange bær! Blå og røde. Kjempegode. 🙂 Tror jeg ville likt trollkrem, og nyrørt tyttebær på brødskiva er favorittpålegg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg