Bamsefest.


“Har vi bursdag eller? Hun har tent to lys. Se så fint de skinner!” Lillebamse stirrer forundret inn i flammene og sukker av fryd.


Brunbjørn sukker han også og legger seg litt bakover på skinnfellen. ” Vakkert er det, men vi har ikke fødselsdag noen av oss. Hun feirer visst høsten! “


Veslebamse rynker på nesen. “Men se de lysene der da. De er ikke rette en gang! Men skinner gjør de likevel. Jeg tror vi kan ta en bamsefest i dag jeg. Nå koser vi oss nå!” 


Mens bamsene har sin lille fest kan jo jeg passe på og fortelle dere hva jeg har gjort. Først fant jeg fram en dyp skål og fylte den med ren sand og noen pene steiner. Så hentet jeg fram mine lysstumper som slett ikke er rette eller pene. Men når jeg satte dem ned i sanden, ble det akkurat passe fint. Så nå skal alle lysstumper brennes etter hvert i høsten. Veldig enkelt og veldig koselig.

#høst #foto
12 kommentarer

Siste innlegg