Elgjakt!


Måtte tegne en elg, for den jeg skulle ta bilde av, løp fort avsted! Elgjakt pågår, så ta det lekkert om du skal i skogen i helga. Jeg vil ikke komme mellom elg og jeger, bare fordi jeg akkurat i disse dager må snike meg avsted på fotojakt. Men det er ikke alltid lett å tenke på det. En gang snek jeg meg på en herlig rådyrbukk. Nærmere og nærmere kom jeg, og skulle til å ta bildet. Da hørte jeg det snøfte til ved siden av meg. Der satt jegeren i skogkanten på stolen sin og ja, jeg hadde hindret den rådyrbukken fra å bli mat den dagen! Litt morsomt ble det også da. Han hadde hørt at jeg snek meg fram, for jeg klarte ikke gå så stille som jeg ville, og han hadde vært sikker på at nå kom det enda et rådyr. Men da bukken hoppet til og forsvant var, det ingen av oss som fikk et minne fra turen. Ja ja, sånn kan det gå. Vi jakter på samme måte, men jeg jakter med kamera!

#kunst #foto #høst
24 kommentarer
    1. frodith: Niks, her blir de foreviget i stedet for!!! Jeg liker sånn fotojakt, men elgkjøtt er også godt. Skogen kan ikke krylle av dyr heller, så jakt må visst til.

    2. he he,synes eg ser utrykket på jegeren :)men jeg bruker å si att vi må få nyte høstfjellet vi som ikke jakter dyr for maten sin del,tenk kor fælt om vi måtte ta hensyn og holde oss unna fjellet pga jegerne.Her er det hjortejakt og det varer fra september til julaften.Men jeg kler meg med rødt så jeg blir sett om det skulle være jeger på vakt 🙂

    3. fruensvilje: Ja, det er viktig å kle seg i farger, så man synes i disse tider. Jeg glemmer ikke det forfjamsede uttrykket til jegeren da jeg kom fram fra buskene.Jeg er litt forsiktig i de få dagene da elgjakta pågår, men ellers i året kan man jo ikke være hjemme. Jeg må ut! Vi får ta hensyn til hverandre, så går det så fint så! 🙂

    4. Du lever litt farlig om dagen! Tenk om det hadde vært en sånn OVERIVRIG en som løsner skudd i hytt og pine. Håper du har på deg fargerike klær når du er på fotosafari om dagen! Flott tegning av elg! 😀

    5. Nydelig tegna,, og kanskje sikreste måten å få elgen i siktet nå om dagen.. for sånne som meg som aldri har vært på jakt med gevær noen gang. Velsignet de som elsker det og gjør det, det har jeg ikke noe i mot. Men det er ikke noe for meg..nei 🙂 Ha en skuddløs helg 🙂

    6. Jaken med kamera er mindre blodig vil jeg si :). Den malte elgen var fin. Har du flere tegninger/malte bilder må du legge ut :)).

    7. Så flott tegning! Og jeg skjønner hva du mener med skogsturer. Jeg har på knallrosa jakke når jeg ferdes i skogen nå. Livredd for å bli forvekslet med en elg 😉

    8. dedicat: Takk du! Jeg jakter best med kameraet. Så får andre fikse kjøttet. Her står jegerne på post ned på jordet i dag. Så elgbilder kunne det vel blitt, om jeg hadde orket å stå ute i regnet. Men sånne jaktbilder får andre ta seg av. 🙂

    9. BforB: Takk!Jeg tegner og maler ganske mye, så det kan nok komme mer etter hvert! 🙂 Ja det er fint med den jakten med kamera, den skadeskyter ingen.

    10. Fruemmel: Jepp, vi skal ikke forveksles. Jeg har enten den rosa eller den røde anorakken om dagen. Her jaktes deg i dag, så jeg holder meg til veiene da ja. 🙂

    11. Jeg foretrekker nok å jakte med kamera jeg også. Og ingen blir skadet i alle fall 🙂 Men likevel, kjøtt er godt til middag det. I alle fall så lenge jeg ikke selv har måttet jakte på det først 😉
      Kjempefint elgportrett 🙂 Du er en multikunstner du <3

    12. Så flott elgtegning :)) Best å være obs i skogen om dagen nå da…:) Jeg liker også kamera bedre enn våpen..:)) Kos deg videre i kveld..vi skal se skal vi danse etterpå :))

    13. Eva: Tusen takk for hyggelige ord. Jeg vil ikke jakte selv, men elgkjøtt er godt. Jeg er heldig å få litt hvert år, så her var det elgstek denne uka. Klemsiklem til deg i kvelden:)

    14. annebe: Takk! Nå gjelder det å være våken både for jegere og oss turgåere. Jeg skal de Alt for Norge, for det rakk jeg ikke da det gikk sist. Kos deg i kvelden. Klem 🙂

    15. Det er den peneste elgen jeg har sett:) For en fantastisk tegning… Jeg spiste faktisk elggryte i går, men jeg kan trøste deg med at det hvertfall ikke var din elg:) Ønsker deg en strålende god søndag:)

    16. birdbay: Tusen hjertelig! Elgkjøtt er godt det. Vi spiser det også, men jeg er ikke med på den jakten selv. Jeg holder meg til kamerajakt og å tegne dem! 🙂 Nyt dagen!

    17. Siv Svanem: Aner ikke hva som skjedde, men kommentaren din på Fryser, den forsvant i løse lufta? Jeg slettet den da ikke? Alltid hyggelig med hilsner fra deg. Her har vi satt på varmen, så huset begynner å bli lunt. Håper det hjelper og jeg er da ikke verre i dag heller. Ønsker deg en finfin dag i høsten!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg