Tidlig?


Ja, jeg vet mange synes det er tidlig med juleforberedelser, men om man skal bli klar, må man begynne! Jeg lurer på om dette skal bli mitt julekort i år? Er det for dystert i fargen tro? Forventer folk mer glitter og glam enn gammel bonderomatikk? Jeg må tenke litt, men jeg liker dette maleriet jeg laget for et par år siden. Samtidig driver jeg med et adventskalenderhefte. Det vil koste ca. en hundrings og det har mine bilder, litt tekster og kos for hver dag i desember. Er det bare meg som gleder meg over sånt, eller gleder sånt deg også?

#jul #kunst
17 kommentarer
    1. Jeg liker å pusle med litt før jul jeg også,men kort har jeg ikke laget på denne måten og adventshefte har jeg ikke hørt om :)) jeg likte svært godt julekortet ditt,det minnet meg om tiden jeg tok barna med ut i skogen etter eget juletre 🙂

    2. fruensvilje: Så hyggelig at du likte det! Ikke alle har hørt om adventshefte, men det synes jeg er koselig å lage. Jeg har laget noen før om årene og gitt dem til mine venner og familie, men de mente jeg burde dele det med flere. Trykker jeg opp hefter, så skal jeg vise fram litt så alle kan se hva jeg mener. Ha en fin dag!

    3. Kjempekoselig julekort 😀 Det er sååå kos med kreative ting man holder på med 😀 Adventshefte? Nesten som en adventskalender? Goodklæmme <3

    4. ladyaugust: Takk du! Ja, det heftet er litt kos for hver dag, litt gode ord, en oppskrift, koselige bilder og en side for hver dag. Gøy å lage og gøy å dele med seg! 🙂 Klemmer til deg!

    5. Margrethe: Hjertelig takk! Skal man bli klar, så må i hvert fall jeg begynne. Mye annet som krever meg framover og da er det godt å ha forberedt litt. 🙂

    6. Jeg synes det er det morsomste med hele jula, adventskalenderen på bloggen min 😀 Så jeg skjønner deg godt. Det bildet var veldig fint og ikke for mørkt…Det er jo litt mørkt på vinteren da, på kveldene 🙂 og det er da nissen kommer 🙂

    7. frodith: Ja, da kommer nissen tassende i ly av mørket. Gleder meg veldig til advent jeg. Men først får høsten gå sin gang, og den er også vakker. Klem til deg og tusen takk!

    8. Jeg synes alltid det er kjekt med julekort og julekalender, og ikke minst julegaver 🙂 Kortene jeg har pleid å lage, er jo fotografier da, med barna på. De siste 8 årene har jeg også vært med på bildet selv. Jeg synes det er kjekt, og en hyggelig hilsen. Men jeg merker at det blir færre og færre kort i postkassen. Så nå har det liksom ikke samme kosen lenger.
      Bildet du viser her var jo virkelig lunt og koselig. Skjønner ikke hvorfor det absolutt skal være så mye glitter og glam hele tiden jeg…Fint når det er jordnært, lunt og gjenkjennelig også 🙂
      <3 <3 <3

    9. Eva: Koselig med julekort, så den tradisjonen holder jeg beinhardt på! Jeg er heldig å få mange kort i posten også. For meg trengs ikke alt det glitteret. Jeg er ening med deg at vi trenger hygge og lunhet, og kanskje et lite bonderomantiskt minne.

    10. Jeg liker kortet ditt veldig godt, og er helt enig at “bonderomantisk jul” er den flotteste..! Er mange forskjellige julestiler der ute, men det er den gode gamle, røde som sitter igjen hos meg. Jula skal være lun!
      Jeg fikk en smygende stemning allerede i juli, sendte ut invitasjon til juleverksted i august (?), og begynte med forberedelser allerede i starten av september… så.. dèt er vel kanskje litt tidlig ute, men er man glad i jula så er man glad i jula. Og som du sier, skal man bli klar så må man begynne..!

    11. Svartrev: Takk for hyggelige ord. Lykke til med ditt verksted. Tror sikkert at de som deltar får julestemningen inn selv om det er litt tidlig. Ja, vi må jo starte for å rekke å gjøre klart både det ene og det andre. Ting tar jo tid! Ha en fin kveld 🙂

    12. Juleverkstedet er ikke før siste helga i november, så skal nok ikke prakke på de inviterte noe annet enn selve invitasjonen før det, hehe.. ^^,
      Ha en fin kveld du også! Og en fin jul når den tiden kommer 🙂

    13. Svartrev: Å ja, jeg var inne og tittet å din blogg, men fant ikke noe sted å klikke for å følge deg? Jepp jeg gleder meg til jula og alle forberedelsene.! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg