Min dag!


Hva gjøre jeg da, når det skal være min dag? Skurer gulv og vasker hyller, rydder i blader og blomster, vasker dører og rydder klær. Litt høstrengjøring må til her. Gardiner skal vaskes og speil blankes. Er det mulig da, skal min dag være sånn? Noen ganger klarer jeg ikke slappe av før jeg har ryddet. Er det sykt tro? Men blås heller, sånn er jeg. I dag tidlig hadde jeg fått Lev Landlig og nå ligger det på bordet som en premie når jeg er klar med der verste. Gleder meg til det. Da blir det kaffe og kos. Men først har jeg en jobb å gjøre. Mailer skal skrives og leveres, tekster skal leses og dagen planlegges, så blir det skurings før hygge!

#høst #foto #hverdag #blogg
14 kommentarer
    1. fruensvilje: Gleder meg til å lese, men jeg kan ikke sette meg med det nå. Først jobb, så husarbeidet, og så hygge i ettermiddag. Gleder meg, for forsiden ser jo så koselig ut!!! 🙂

    2. Bra du setter av tid til å kose deg litt også da :)) Jeg har skifta sengetøy på gjestesenga i dag..så litt flink har jeg vært også da :))
      Håper du har hygga deg med rengjøring og bladlesing ….ser iallefall koselig ut på bildene :)) Klem fra meg <3

    3. annebe: Ikke bladlesing enda. Men det kommer, det kommer. Måtte få unna litt jobb først før husarbeidet. Nå er det nyvaskede gardiner på plass i blankpussede vinduer i stua og skurevalsen er avsluttet, nesten. Mangler litt rydding. Herlighet så godt det lukter!!!!! Ha en fin dag videre! Klemsiklem 🙂

    4. Så flink du er:) En god belønning da:) Deilig med litt inspirasjon fra lev landlig, der pleier det å være mye fint:) Ønsker deg en flott dag videre:)

    5. birdbay: Føler meg litt sliten nå,men jammen er det en god følelse. Stua trengte å fikses litt, og nå er det gjort! Lettelse. Nå er det middagslaging før jeg skal unne meg kaffe og kos med bladet mitt. Jeg har ikke åpnet det enda, for da hadde jeg vel blitt så fristet, at jeg hadde satt meg rett ned. Godt å ha noe å glede seg til ja. Ha en fin fortsettelsen av dagen din!

    6. sku ønske eg var like flink som deg å rydde
      merker at eg ble boende alene så bryr eg meg ikkje….så skippertak må til….rotet formerer seg hahaha
      egentlig handler dette mye om at alle klærene mine er i stuen. De sku vært i et walkin closet eg holder på med,men eg trenger hjelp til å montere et skap….så da skjer det ikkje noe før noen har tid…i mellomtiden er stuen bombet av rene klær oeralt og en haug med klær eg kan bruke igjen hengende på en stol….irriterende.

    7. Jeg er også sånn noen ganger, klarer ikke å lage middag og kose meg, før all oppvasken er tatt…Så da blir det litt å gjøre innimellom 😀 Men håper du koser deg litt etterpå da med premiene dine 🙂 Klemmer <3

    8. ~Lin: Uff, det er det rommet jeg har mest ryddig, stua altså. Men i dag fikk jeg skura skikkelig godt der, og med nyvaskede vinduer og gardiner ble det fristende å fortsette i neste rom.Det er mitt kontor og vaskerommet. Der trengs det virkelig å ryddes. Jeg har alt for liten skapplass og kjemper med å holde det ryddig, så jeg finner fram. Skulle gjerne hatt et walking closet jeg også, men det er ikke mulig. Mas masse, så du får ditt på plass. Jeg synes det gjør noe med hodet mitt også, når jeg har det litt mer ryddig overalt! Jeg er ikke sånn julevaskemenneske, men det er trivelig å ha ryddet litt i hvert fall, før vinteren kommer. Lykke til, kanskje vi kan inspirere hverandre gitt!!!

    9. frodith: Nå er jobben for dagen gjort, og i dag var det bare EN mail!!!!! Herlighet så godt å få orden på litt av huset. Jeg sier til meg selv, at ikke tenk på alt du skal gjøre, ta en ting av gangen, så kommer du nok i mål en dag! Ikke det at alt må være perfekt, sånn er jeg slett ikke, men det kan være godt å finne vinterskoa når det kommer snø!!!! Nå skal jeg sette meg rett ned en stund i det det mørkner, tenne lys og nyte min kaffe! Klemsiklem:)

    10. Det ER jo koselig å ha det rent og ryddig rundt seg. Samtidig må det ikke bli ei tvangstrøye, slik at man må flikke og ordne støtt. Har inntrykk av at du også er flink til å kose deg! Lev Landlig er et herlig blad, som jeg av og til unner meg! 🙂

    11. karidansen: Nei, hos meg lever hybelkaninene godt innimellom. Men nå var det nok, i dag feide jeg dem ut, selv om det har blitt høst!!! Litt kos må man ha, ellers orker jeg ikke alt det andre stresset. Jeg har hatt Lev Landlig i årevis og det er fortsatt like hyggelig å få et nytt blad, synes jeg. Jeg har fått bladet i gave av mine søsken i alle år, og det er verdens fineste julegave/bursdagsgave.Det gleder meg jo hele året! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg