Nå tennes lysene….


Lys er det vi trenger i mørketiden. Jeg har hentet fram de små lysslyngene mine.En ble plassert i vindustjernen, en kom på plass i en lysslykt og en på adventsfatet. 


Det ble en adventsstake til også. Mannen i huset laget denne av kobberdeler i fjor, med litt grønt og kongler ble den riktig trivelig på kjøkkenbordet.


Så nå skal det snart lyse i hver krok. Korktavlen på veggen har jeg ryddet. Nå henger det kun tre nye kort der, og kortet med november måned da. De tre nye er laget av en kunstner som heter Helge Artelius og jeg elsker hans strek, Kan tro jeg ble glad da jeg fant de kortene på Europris. Snart skal tavlen fylles opp med litt av hvert annet, men ikke alt på en gang. Tavlen min er nesten som en adventskalender for meg, med stadig nye ting som kommer på plass til glede for meg selv. 


Selv om advents farger er lilla, så kom det fram litt rødt også. Putene med sløyfe har jeg sydd selv og jeg gleder meg alltid til å ta dem fram.

 

Går ikke de fargene sammen, lilla og rødt, sier du? Jo da, det gjelder bare å sette det sammen rett.  Nå er jeg klar til julens begynnelse.

#jul #blogg #foto
24 kommentarer
    1. Ååå, så koselig det ser ut:) Vi trenger virkelig litt lys i denne mørketiden:) Ha en strålende dag kreative flinke du, som inspirere til så mye:)

    2. Jeg ser at du er skikkelig i rute du 😀 Det er så godt når man er det og i dag skal jeg samle sammen en hel haug med tråder og få unna en hel haug. Kooos deg i fine hjemmet ditt <3 gooooodklæmme 😀

    3. Det ble jammen fint å putte de lysene i lykta. Nydelige bilder. Kan se du virkelig koser deg med dekorering. Det oser kos av bildene dine! Ha en lysfyldt lørdag 🙂

    4. Koselig…og lys skaper veldig fin stemning..så det må man ha mye av :)) Husker den adventstaken fra i fjor (tror jeg ) skikkelig tøff…:)) Dekorasjonen i lilla og rødt var nydelig :)) Har jo pynta bittelitt på bordet…hadde tenkt å finne fram mer i dag…men nå tror jeg det blir i morra…er litt sigen…men er jo god tid enda :)) Lørdagsklem <3

    5. du har komment mye lengre enn meg…eg hadde egentlig alt pÃ¥ stell,men sÃ¥ ble det styr her med folk som ikkje gjør det de skal……og sÃ¥ sov eg null og nix i natt og jobbet i hele dag….ekstra time pga lysfest og nÃ¥ er eg sÃ¥ trøtt at eg vil bare sove…..men blir ferdig i morgen altsÃ¥ 😀
      ha en vakker kveld <3

    6. Så fint det ble. Nå har jeg også funnet frem adventsstaker, adventsstjerne og i morgen får mannen henge opp lys i busken utenfor. Ellers har jeg ikke begynt på juleforberedelser, men det er da mange dager igjen enda. Adventskalenderen har jeg jo klar 🙂

    7. Du er akkurat i rute som jeg tenkte du ville være. Og julen hos deg i fjor husker jeg godt 🙂 Jeg har julet meg LITT i dag jeg også, men det får du ikke se før på 1. desember 🙂 Kos deg med kvelden 🙂

    8. annebe: Noen ganger må man bare ta resten siden. I kveld er jeg sliten etter en lang dag og middag ute med familien i kveldingen. Men det lyser koselig her nå og det er fint. Klem til deg i kvelden .)

    9. margarites: Da er du jo klar du også, så fint! Kalender har du også!!!! 🙂 Fint med sånne tider som advent og forberedelser. Klemsiklem i kvelden:)

    10. frodith: I år er jeg virkelig i rute og det er godt. Snart første desember også. Hyggelig du husker fra i fjor 🙂 Jule litt skal vi vet du. Nå har vi kommet hjem etter familiesamling i mange timer og jeg er mett og sliten. Godt å sitte stille i stuen og bare kose meg. Ha en vakker kveld og i morgen er det første advent. Klemsiklem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg