Glad Luciakveld.


Har kosa meg veldig i dag. Rimfrost fortsatt ,og det er så vakkert der ute mot nabohusene.


I går kveld stekte vi krumkaker og de smakte herlig. I dag er det Lucia og jeg har kost meg med kaffe med familien og Luciakonsert på tv, god mat på restaurant og nå er det masse julekos på tv i kvelden! Ser du den røde fine frukten til venstre her? Snart skal jeg dele den og banke ut innholdet. Finnes ikke vakrere pynt til salat og kaker i julen. Endelig fikk jeg tak i en rød denne julen. Jeg skal fryse det ned og ha det klart! Håper alle har en vakker kveld, denne tredje søndag i advent! Jeg bare nevner det, dere som ikke fikk med Luciakonserten i dag tidlig, den går nå i reprise klokka seks på svensk Tv.2.

#advent #foto #blogg
27 kommentarer
    1. Så nydelige bilder atter en gang:) Høres ut som du har hatt en herlig dag:) Nydelig farge på den frukten. Nyt resten av kvelden fine Natheless:)

    2. astmaogallergi: Tusen takk. Frukten er et granateple. Jeg skal ta bilder av det når jeg deler det over og tømmer det. Det er så vakkert og godt i en salat eller på riskremen!!! 🙂

    3. Granateple er fantastisk godt, både i salater og som friskt tilbehør. Jeg ble selv introdusert for frukten da jeg var samboer for mange år siden, med en fra Afghanistan. De hadde hatt et sånt tre i hagen da han var liten. Jeg hadde aldri smakt det før, men han kjøpte to forskjellige sorter, sånn at jeg skulle få smake 🙂 Knallgodt 🙂
      Ellers nydelige og lune bilder, som alltid fra deg 🙂
      Kos deg videre denne kvelden 🙂
      Klem

    4. Eva: Artig det du forteller. Jeg fikk smaken på den da mine engelske venner snakket om det som sin julefrukt, og jeg fikk smake! Nå har jeg sett treet i blomst og med frukt i Kroatia og jeg ønsker meg det alltid til jul, i rød variant!!!! Ha en koselig kveld. Klem fra meg 🙂

    5. Åååå så koselig du har det <3 Her har det vært full fart hele dagen, først til Sverige og handle og så til Halden å hente en sofapall og så hjem i leksejobbing med Engelen og etter det har jeg bare bakt og spist kaker og jeg baker ennå. Labbene er flate under som strykjern det er jeg helt sikker på haha goood adventskveld <3 gooodklæmme 🙂

    6. ladyaugust: Ikke mye stress her i år, og det er jammen godt. Noen år blir ille, men denne gangen har jeg ikke nye store oppgaver før ut på nyåret. Godt å ha tid til å kose seg. Det kommer til deg også vet du. Men det er godt å være aktiv også, bake, handle inn og kose deg med familien innimellom alle oppgavene. Du fikser det så fint så! Klemmer fra meg 🙂

    7. vært på jobb og nå har eg spist resten av en pizza fra i går
      eg fikk møtt fineste margarites i dag og levert fra meg kalendergaver,men eg fikk jo gave også…..:D
      ikkje bakt et slag her enda, det blir ikkje spist hos oss…bare eg som spiser julekaker…;/

    8. cuskima: Så bra du hadde lettvint mat etter jobben! Koselig med Margarites da! Gave til deg? Det hadde du fortjent vet du! Her har vi smakt på julebaksten til kaffen og det var godt. Mannen er like ivrig som meg, så krumkakene steker han gjerne!!!! 🙂

    9. hakkje mann eg ,exen var flink på kjøkkene, men bakte aldri annet enn boller -og hundejentene bare tigger 😀 men de i familien liker ikkje julebakst -merkelig

    10. cuskima: Hoppla, ja da er det jo ingen vits å bake annet enn det du vil ha da. Det finnes jo også så mye godt å få kjøpt, og da kan man bare kjøpe til kun en! Jeg har funnet ut at de vanlige tradisjonelle kakene spiser nesten ingen her heller. Jeg må ha smakfulle kaker i stedet, men krumkakene holder stand! 🙂

    11. vet du eg liker bare pepperkaker kjøpt eller kranskake…..ellers liker eg ikkje noen kjøpte julekaker…
      eg er glad i senerena kaker og berlinerkranser så kanskje skal eg få bakt det denne uken 😀
      elsker krumkaker,mn eg har ikkje jern…pleide å få i gave av konen til min far en boks,men hun gidd ikkje mer :/

    12. fruensvilje: Takk du! Jepp, jeg fryser det ned. Det har jeg gjort i flere år, for det er så sjelden jeg finner røde granatepler når jeg skal ha det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg