Nye figurer.


Jeg lette etter nye Luciafigurer i butikkene før helga, men det var ikke store utvalget. Så da var det bare å lage min egne! Fram med leira!


Gutten fikk spiss hatt og jenta fikk krans og plass til bittesmå levende lys i håret. Ja, da jeg prøvetente ett, men det brant jammen fort! Det var bare rester av bursdagskakelys, så de var ikke like heller. Men jeg synes figurene ble ganske søte begge to. Nå gjenstår tørk i noen dager, før jeg kan brenne dem i keramikkovnen. Tror de skal få være i en farge, men enda er jeg ikke sikker. Burde jeg farge dem tro?

 

#lucia #jul #advent #blogg #foto
21 kommentarer
    1. går jo knapt an å være så kreativ som deg
      skriver, og lager kalender og lager ting i leire og maler og alt mulig jo….eg kan ingenting sånt.
      nydelige figurene dine <3

    2. Hvorfor skal du kjøpe figurer – når du kan lage så særpregede, vakre figurer sjøl?? Angående farge, så vet jeg ikke. Den brune brente leira er jo flott i seg sjøl, og disse har en enkelhet og naturlighet over seg…..Må du brenne dem først og så ha på glasur, eller må du ha på glasuren før brenning? Hvis du må ha på glasuren først, så ser du jo ikke hvordan de blir uten… 🙂

    3. karidansen: Takk du! Disse er laget i ganske hvit leire, så de blir også hvite i brenningen, litt kremfarget. Jeg brenner dem en gang og så kan jeg male dem eller bare ta på blank glasur. Kjempegøy!

    4. birdbay: Tusen takk. Jeg elsker å være kreativ og ja, jeg har forsøkt en del opp gjennom årene. Jeg skal la dem tørke først, så får jeg se. Morsomme hvite også.

    5. Wow, så flotte disse to ble! Og jeg er imponert, du finner ikke hva du leter etter, så da bare lager du dem selv. Det høres jo sååå enkelt ut, men det er det slett ikke. Jeg har mer enn nok med plastelinafigurer på jobben. Ungene ser så vidt hva det blir når jeg først forteller dem det. Unger er takknemlige sånn sett 🙂

    6. Hvis de blir kremhvite, så tror jeg at jeg ville beholdt dem slik de er! (Men det er jo DITT valg!) Håper du viser dem fram når de er ferdige også! 🙂

    7. margarites: Tusen takk! Ja, jeg ble så irritert over ikke å finne noe som passe meg, så da fikser jeg det selv! Jeg begynte med plastelina da jeg var liten, så øv på du! Unger er herlige. De “ser” så mye spennende de! 🙂

    8. karidansen: Ja, jeg lurer på det jeg også, men jeg har enda tid til å bestemme meg. Jeg skal vise dem fram om de ikke går i stykker i brenninga da. Det skjer også i blant!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg