Lysfest snart!


Om noen dager er det jo lysfest, for da “snur” sola! Vi skar kubbelys, barnebarnet og jeg, for å få det litt pyntet. Jeg hadde mange forskjellige lys og ikke alle egnet seg. De som var hvite inni, var jo best. Først la vi søplesekker over bordet da, for dette er noe klin. Så dyppet vi lysene i varmt vann en stund, og så skar vi i vei begge to. Noen av bitene vi skar av dyppet vi i varmtvannet og la tilbake på andre lys med andre farger. Skikkelig fine mønster når vi fikk varmet det med hendene så det satt fast.


Så nå ble det lys med lys. Både brukte stearinlys og ubrukte fikk et oppsving, Nesen til nissen er en knappenål. Sånn, nå er vi klare til å feire at sola kommer mer tilbake etterhvert, men det tar jo tid innen vi merker det. Da det skjer er nok lysene brent ned for lengst!

#jul #advent #foto #blogg
32 kommentarer
    1. Så utrolig fine lys:) Og det er deilig å bare vite at vi går mot lysere tider synes jeg:) Ha en nydelig kveld du kreative flinke du:)

    2. Kreativt ..og med en personlig vri…stilig :)) Har vært litt opptatt i dag, først kjøpt noen julegaver og så har gutta spist middag her i dag…så jeg skal lese julefortellingen nå..gleder meg <3

    3. Næmmen så koselige lys. Heldige barnebarnet som får bli med deg på kreative ting.
      Det med lysfest er jo genialt. Min tidligere nabo inviterte alltid masse venner til grillfest på årets korteste dag. Mente det var mer verdt å feire at det går mot lysere tider, enn at vi feirer St. Hans og Midtsommer 🙂

    4. annebe: Morsomt å finne på noe med barnebarn når de er her, og dette var jo gøy for meg også. Les på du! Koselig at du følger med. 🙂 Klemsiklem:)

    5. ravn73: Hvorfor ikke? Vi feirer da ved midtsommer, så lys kan vi vel tenne alle sammen og glede oss over at det blir lysere tider! 22.desember er den korteste dagen i året, så kommer julefreden og jeg gleder meg! 🙂

    6. ingerslilleverden.blogg.no: De ble morsomme. Det er mye mer en voksen kan gjøre på denne måten, men vi hadde det bare gøy. Varmt vann og unger er skummelt, men når ungene hører går det så fint så. Jeg dyppet for dem i vaskemummen og kokende varmt behøver det slett ikke å være heller. Ja, det skal bli godt med mer lys. Januar kan være seig! Men da hjelper det med lys og hygge. Takk for koselige ord fra deg og nyt dagene mot juletid! 🙂

    7. Så vakkert.. er så imponert over all kreativitet som finnes.. og måten den blir brukt på. Ikke minst å dele og fenge interessen til yngre generasjoner 🙂 herlig

    8. Så fine lysene ble. At dagene nå er mørke er helt sant, og vi hadde det mørkt litt etter kl 15.00 i dag fordi det regnet skikkelig da også. Så jeg gleder meg til det begynner å bli lysere igjen 🙂

    9. Å ja jeg koser meg – med mye! Både julefortellingen din om Runa og oldemor, med Julekalenderen jeg kjøpte hos deg, med gavekjøp og baking – og julestemningen vi bygger opp hos barna på jobben. Dette er herlige og travle tider, men det er egentlig kos det og, hører liksom med 🙂

    10. margarites: Så hyggelige ord fra deg, det varmer helt inn i sjelen!!!!Mine barndomsminner om julen er så fine, og det ønsker jeg at andre skal få oppleve. Jeg tror det har noe med at vi tillater oss å være litt barnslige med gleden over de små ting, som da føles store! Klemsiklem til deg i kvelden:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg