Helligetrekongers aften og trollkrem.


Selvfølgelig har vi spist og kost oss i jula, men i dag fikk jeg likevel lyst på noe godt til kaffen. Jeg hadde litt vaniljesaus igjen, og da ble det brått trollkrem til oss. 3 ss tyttebærsyltetøy og to eggehviter ble pisket stive. Det tok ikke lange stunda og få desserten klar med det lille som var igjen av vaniljesaus og restene av kransekake. Nå spiser vi brått jula ut. Det er jo Helligetrekongers aften! Denne kvelden skulle man i gamle dager ha fest!  I morgen er det trettendedag! Innen det  skal visst  julelysene brenne ned.


Så jeg tente mine, og trivelig ble det i kvelden! I år hadde jeg ingen røde julelys, men de hvite fikk gjøre nytten. I kveld skal de brenne ned i skinnet fra juletreet her hos meg. Ute gikk sola ned i et vakkert lys og nå brenne islyktene så fint der ute.


Ha en vakker Helligetrekongers aften.

#foto #blogg #vinter #islykt
19 kommentarer

Siste innlegg