Snø!


Det snør tett over skog og hei! Vakkert å se på, men jammen skal det bli spennende å se hvor mye det blir av dette? Det blåser også, så det fonner seg både her og der. Vi som skulle få besøk i ettermiddag, blir litt bekymret. Ingen snøplog i mils omkrets.


I går var det så vakkert ute. Det så ut som om det hadde snødd snøballer? Men det var den lette snøen som blåste av trærne høyere oppe og landet som digre “filler” lenger ned. Fint å se på var det!


Jeg fikk meg en lang tur i det vakre landskapet, men i dag ser man ikke mye på grunn av snødrivet. Skal undre meg på hvordan det er her innen kvelden hvis dette fortsetter?

Ja da, jeg tar med et bilde til. Jeg ble igjen inspirert av Frodith, men mitt rør var ikke så digert som hennes. Snør det hos  deg også? Ha en fin søndag!

#foto #vinter #snø
20 kommentarer
    1. Her og så bare laver det ned. Nydelig og lett snø 🙂
      Håper brøytemanskapet var forberedt. De har ikke hatt så mye jobb her før i år, men nå er det på tide å komme seg ut 🙂
      Nydelige bilder du har tatt. Stemningsfulle!
      Ha en fortryllende dag!

    2. xmylife: Uff, ja det kan komme litt for mye på en gang! Her går snøplogen nede på hovedveien, men på veiene inn til oss er det ikke akkurat kjørbart nå. Men vakkert er det! Ha en fin dag!

    3. Fru Stussli: Takk du! Ja da, det er enda tidlig på dagen. Vi både ser og hører plogen nede på hovedveien, men det tar nok sin tid innen de får ryddet småveiene tenker jeg. Kos deg i snøværet! 🙂

    4. Gratulerer med ny layout på bloggen din,, og så vakre bilder 🙂 Som vanlig.. du er bare flink. Og tusen takk for fine ord på bursdags innlegget til Frodith i går 🙂 Klem

    5. Fantastiske bilder igjen:) Det blir mange fine motiv av snøen:) Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til å kjøre til jobben i morgen, håper de for brøyta godt. Men med den vinden så føyker det jo igjen med en gang nesten:) Vi får nyte denne dagen innendørs og håpe på det beste:) Ønsker deg en nydelig søndag og håper gjestene dine kommer trygt frem:) Klemmer:)

    6. birdbay: Ute er det så fint nå, så jeg skal prøve å “lure” meg til noen bilder uten å gjøre kameraet kliss vått etterpå! Slett ikke hver dag vi har et sånt hvitt vær! Her også føyker det sammen. Mannen startet snøfreseren nå, for å få av det værste i gården. Blir været for ille. så utsetter vi bare kaffekosen til neste helg. Når det blir som nå, er det ikke alle som vil kjøre. Meg frister det i hvert fall ikke. Glad jeg ikke må ut i dag. Nyt dagen din med en vinterklem fra meg 🙂

    7. det var mange vakre bilder ja )) håper snøplogen dukket opp før gjestene dine da.
      Det er nok fare for litt snø hos oss også,men det har ikke lagt seg noe på bakken ennå

    8. Vakre bilder. Snø gjør noe med landskapet, pakker det inn og gjør alt så fredlig. Her er det ikke snø, det kom noen fjon dalende i dag, men de ble borte før de traff bakken. Vi har varmegrader her i dag også, før de melder kaldere til uken igjen. Litt snø i skog og mark hadde gjort seg…bare veier og fortau er isfrie 🙂

    9. fruensvilje: Gjestene ventet til en dag med bedre vær, og det var helt greit. Her har det vært stille noen timer, men nå snør det tett igjen der ute. Ha en fin kveld 🙂

    10. margarites: Is vil jeg ikke ha på veiene. Blir spennende å våkne i morgen og titte ut av vinduet, for nå snør det noe veldig igjen og det er null grader! Ha en herlig kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg