En frossen verden.


Enda lyser noen av nypene røde, selv om de er stivfrosne. Jeg plukket nyper i fjor høst, så jeg kan fort lage meg nypesuppe med krem og reven sjokolade, når jeg vil.


Masse c-vitaminer. Tror det blir litt av det i dag. Dette er et bilde jeg tok for noen år siden.


Alt er så stille og vakkert selv i en frossen tid. Nå sier de at det skal bli mildere snart. Da er jeg glad for at jeg har fått tatt mine turer ved lunsjtid, i dagslys og foreviget en hel den hvitt og vakkert. 

 

#foto #blogg #hverdag #vinter
18 kommentarer
    1. Kjempefint 🙂 Ta vare på bildene 🙂 Og nyper husker jeg vi knasket når vi var små, små rasp med tennene på frukten, passe seg for steinene inni, for de var det mange av…Hadde busk i hagen 🙂 Klemmer og fin onsdag 🙂

    2. Ja jeg har endel bilder av nyper jeg også..De liksom lyser mot meg gjennom snøen!! Herlig! Nydelig bilder! Ha en god dag! 😉

    3. Bildene er nydelige:) Som alltid, du er veldig flink med kameraet ditt. Eller du er visst ganske flink med det meste da ser det ut til:) Ønsker deg en strålende og vakker onsdag, i vinterværet:) Klem:)

    4. birdbay: Tusen takk du! Morsomt å knipse, selv i vinteren, men hjelp så kaldt. Jeg frøs av meg tærne og fikk negelsprett der ute, men bilder ble det. Ha en aldeles nydelig dag! 🙂

    5. frodith: Ja, jeg skulle gjerne lage en bok med bare bloggbilder, for jeg synes mange er så fine. Nyper har vi minner fra begge to skjønner jeg. Ha en vakker dag. Klem fra meg 🙂

    6. Margrethe: Jeg føler meg heldig som kan glede meg over det. Visst er det kaldt, men det er da helt normalt i januar! Ha en fin dag videre! 🙂

    7. vakkert ,det er noe helt eget når naturen ligger slik i dvale ) nyper er godt,men hos oss har det vært dårlig med gode nyper noen år nå,det går seg så mye mark i dem,andre år kan vi høste kilovis,da deler eg dem i to og tørker dem,lar frøa følge med for suppen siler eg )) heldigvis står dei seg lenge i tørka tilstand ,så jeg har faktisk noen ennå jeg også )

    8. fruensvilje: Ikke sant. Naturen sover. Ikke alle år har perfekte nyper her heller. Men når det er fine nyper plukker vi gjerne og lager nypepure som jeg fryser ned. Sikkert lurt å tørke dem også, men det har ikke jeg gjort så mye av. Kanskje jeg må gjøre mer av det neste gang! 🙂

    9. Bildene dine er bare helt fantastiske! Det er så jeg gleder meg hver dag til å se hvilke bilder som dukker opp. Dette er noe du virkelig kan! Og nypesuppe, det tror jeg ikke jeg har spist siden jeg var barn, men husker at jeg syntes det var veldig godt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg